Ministrul Transporturilor, Dan Șova, a declarat, luni seară, la TVR 1, că privatizarea CFR Marfă va fi reluată anul acesta, dar nu sub coordonarea ministerului pe care îl conduce, ci prin intermediul noului Departament de Privatizare ce va funcționa în subordinea Ministerului Economiei.
"Se reia privatizarea CFR Marfă, dar mi-e greu să vă spun când, ca termen, dacă se reia într-o lună sau în două. Ce pot să vă spun e că privatizarea nu va mai fi făcută la Ministerul Transporturilor, ci de către noul Departament de Privatizare care se înființează în subordinea Ministerului Economiei și care va avea atribuții de instituție publică implicată, deci fără a prelua atribuțiile de acționar. Se creează astfel o unitate specializată de oameni care se pricep la privatizare. În Ministerul Transporturilor nu sunt oameni specializați în privatizare (...) Anul acesta va fi reluată privatizarea CFR Marfă (...) Cred că ar trebui mers cu strategia de privatizare a CFR Marfă și în CSAT, ținând cont de faptul că este o instituție strategică", a spus Șova.
Ministerul Economiei este condus de social-democratul Constantin Niță.
Șova nu crede că autoritățile române sunt de învinuit pentru eșecul privatizării CFR Marfă când minsterul Transporturilor era condus de liberalul Relu Fenechiu și ulterior de Ramona Mănescu, de asemenea membru PNL.
"Nu știu dacă trebuie să răspundă cineva pentru eșecul privatizării CFR Marfă cu Grup Feroviar Român (deţinut de Gruia Stoica, aflat în prezent în arest - nr.). Noi am cerut executarea scrisorii de garanție, dar nu în temeiul contractului, ci în temeiul unei cereri a DIICOT, dar nu avem încă un răspuns exact a ceea ce s-a întâmplat. Cred că vom avea un răspuns exact în cursul zilei de mâine (marți, 25 martie ). Dacă e să văd un eșec din prisma autorităților eu nu-l văd. Autoritățile au făcut ceea ce trebuia făcut", a mai declarat Dan Șova.
Episodul Gruia Stoica, cu deznodământ penal
Prima tentativă de privatizare a companiei naționale de transport feroviar de mafă, CFR Marfă, a eșuat oficial la mijlocului lunii octombrie a anului trecut. Licitația pentru privatizarea operatorului fusese câștigată de compania Grup Feroviar Român, condusă de Gruia Stroica, care a oferit 202 milioane euro pentru 51% din pachetul total de acțiuni. Privatizarea nu s-a concretizat deși atât ministerul Transporturilor, cât și cumpărătorul, au susținut că s-au achitat de atribuțiile ce le reveneau.
Patronul Grampet Group, Gruia Stoica, se află în prezent în arest preventiv. DNA îl acuză că a încercat să cumpere influența unui avocat cu 3.000.000 de euro, cu scopul de a câștiga o licitație organizată de Complexul Energetic Oltenia privind transportul feroviar de cărbune.
Băsescu invită greii europeni la licitație
Aflat în vizită oficială în Germania la sfârșitul lunii ianuarie, președintele Traian Băsescu le-a spus jurnaliștilor germani că România ar fi foarte interesată dacă Deutsche Bahn ar participa la licitația pentru privatizarea CFR Marfă.
"Apropo, am fi foarte interesaţi dacă, spre exemplu, Deutsche Bahn ar privi către licitaţia care se organizează pentru privatizarea celei mai mari companii de transport feroviar din România, companie care se numeşte CFR Marfă", a spus Băsescu.
Deutsche Bahn este operatorul feroviar național al Germaniei și, în același timp, cea mai mare companie feroviară din Europa. Ea transportă anual circa șapte milioane de pasageri și peste un million de tone mărfuri.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu