Clipul de promovare turistică a României a general un nou scandal în spațiul public.
”În urma informațiilor apărute în spațiul public despre clipul de promovare a României și situația clipului postat pe Youtube, ministerul Turismului face următoarele precizări: Ministerul Turismului deține toate drepturile de autor pentru clipul de promovare a României! În urma preluării filmului de către o televiziune în cadrul jurnalelor de știri, imaginile au fost postate pe contul de Youtube al respectivei instituții mass-media. Este procedura standard pentru o televiziune să încarce propriile știri cu drepturi de autor. Din această cauză, în urma unei verificări automate realizate de Youtube, procedura standard în cazul tuturor video-urilor uploadate pe platformă, au fost identificate aceleași imagini în surse diferite. Automat, sistemul informatic a blocat, din eroare, materialul video-ul sursă și a menținut accesibil clipul care a preluat imagini de la sursă. În urma unei notificări trimise către paltforma video și către televiziunea care a încărcat știrea care prelua imagini din clipul de promovare, întreaga situație a fost deblocată. Ministerul Turismului deține toate drepturile de autor pentru clipul de promovare a României, nicio altă entitate nu are niciun drept de autor asupra imaginilor din film! Cu acest prilej, ministerul turismului face un apel către toți reprezentanții mass-media și către toate persoanele care au difuzat informația eronată potrivit căreia ministerul nu ar deține drepturile de autor ale clipului să verifice informațiile înainte de a le face publice, principiu valabil pentru orice informație de interes public!” anunță Ministerul Turismului.
Ulterior, a venit și reacția PRO TV: ”Confirmăm pe această cale că drepturile de autor ale videoclipului aparțin integral Ministerului Turismului, iar eroarea întâmpinată a rezultat dintr-o procedură automată a YouTube privind protejarea drepturilor de autor. Ne cerem scuze pentru neplăcerile cauzate.”
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News