Pro TV dă o lovitură fulgerătoare firmelor de publicitate. O să le pară rău că au omorât presa scrisă

Pro TV a trimis firmelor cu care colaborează un document care anunță eliminarea bonusului pentru agenţiile de publicitate, scrie site-ul mediaadict.ro. De la 1 ianuarie, postul nu mai oferă publicitarilor discount-ul de agenţie calculat în funcție de volum. Publicul nu va avea parte, neapărat, de mai puține întreruperi pentru difuzarea reclamelor.

Măsură luată de grupul din Pache Protopopescu diminuează sumele încasate de firmele de publicitate și trimite clienții către o relație directă cu postul de televiziune. Măsura fusese propusă și de guvern, prin Ordonanţa de Urgenţă 504/2012, privind modificarea şi completarea Legii audiovizualului .

Textul ordonanţei a declanşat protestele firmelor de publicitate. O parte a campaniei lor a constat în decredibilizarea OUG, prin acuzația că grupul Intact este autorul moral al amendamentelor.

Lovitura venită din partea concurenței Intact,  adică de la Pro Tv, este una devastatoare pentru agenții. De altfel, mediaadict.ro susține că  Pro TV a fost prima staţie care a lansat  ideea controlării volumului de agenţie de către posturile TV, în urmă cu mai bine de un an. Măsura era menită să combată licitaţiile în cadrul cărora agenţiile promiteau preţuri mici clienţilor, fără a consulta echipa de vânzări a Pro, forţând scăderea preţurilor. Faptul că Pro TV ia această hotărâre acum, înainte de semnarea Ordonanţei, este, evident, un semnal clar că regulile jocului se vor schimba anul acesta. E de aşteptat ca şi celelalte televizuni să facă acelaşi lucru, într-un pressing general asupra agenţiilor.

Agențiile de publicitate s-au orientat spre posturile de televiziune, în ultimul deceniu, ignorând presa scrisă. Situația din România diferă de cea din vestul Europei, unde presa tipărită depășea 50 la sută din bugetul de publicitate. Agențiile românești de publictate preferau să încaseze sume mari din contracte cu câteva televiziuni, decât să lucreze cu sute de publicații. Lovitura dată de Pro Tv lasă firmele fără alternativă, după ce piața de presă tipărită s-a prăbușit, lipsită de publicitate.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel