Turiștii străini, dar şi cei români, au o problemă atunci când vin în Delta Dunării, discută jurnalistul Val Vâlcu și președintele AMTDD, Cătălin Țibuleac, într-un interviu EXCLUSIV pentru DC NEWS.
„Dacă ne referim la veniturile din Europa, din alte țări, ghidul din Delta Dunării trebuie să știe engleză, franceză, germană, poloneză”, a transmis jurnalistul Val Vâlcu în timpul interviului cu Țibuleac.
„Aici culmea, discutăm de o deltă care are nu mai puțin de 580.000 de hectare. La o suprafață a deltei atât de mare, avem doar 16 ghizi de turism autorizați care cunosc limba străină, care cunosc natura. Sunt biologi, cunosc fauna, știu să explice, știu să povestească. Acestora li se alătură localnicii care la fel, știu să povestească, dar când vorbim de o limbă străină acolo s-ar putea să avem o problemă. În afară de rusă și ucraineană, deja lucrurile sunt nuanțate aici”, a răspuns Cătălin Țibuleac.
„Ar trebui să intensificăm aceste cursuri pentru ghizi de turism, măcar să definim ghidul local de turism și să-i asigurăm o pregătire măcar în zona de limbă străină pentru că toate celelalte aspecte – condusul bărcii, vizitarea zonei – sunt cunoscute de ei”, mai este de părere președintele Asociației de Management al Destinației Turistice Delta Dunării.
„Barcagiul este de obicei și ghid. E cel care vine la poarta pensiunii, îți propune o excursie...”, a mai spus Val Vâlcu, fiind completat de invitatul DC NEWS: „Sau are contract, operator”.
„Mă gândeam la un sistem digital, la o înregistrare a explicațiilor în limbi străine și furnizarea lor turiștilor prin instalații de sunet ”, continuă jurnalistul. „Bine, dacă vorbim de instalații digitale, din păcate în acest moment nu există. Asociația implementează un proiect în acest moment, «Delta cu oameni, pentru oameni». Vom accesa din ianuarie un proiect pe fonduri europene de aproape 200.000 euro, urmând să creăm o platformă digitală unde să explic toate informațiile turistului. De la locul de cazare, punctul GPS unde se află, zona unde se află, inclusiv informații privind destinația sau zonele de vizitare, mijloace de transport, servicii sanitare etc.”, a răspuns Țibuleac.
„Practic, din luna septembrie a anului viitor, turistul român va avea posibilitatea să acceseze direct de pe telefonul mobil această informație”, a conchis el.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News