Fostul preşedinte al Asociaţiei Litoral Delta-Dunării, Cristian Bărhălescu, a dezvăluit pentru DCNews care sunt principalele probleme ale turismului din România.
Cristian Bărhălescu, reprezentant al Asociației Națională a Agențiilor de Turism (ANAT) a declarat că, în acest moment, încă nu există o Organiţie de Management al Destinaţiei care să funcţioneze şi să promoveze turismul românesc. Mai mult, acesta a susţinut că nu există bani de promovare a litoralului şi a Deltei Dunării, problemă pe care a întâmpinat-o şi Asociația Națională a Agențiilor de Turism (ANAT).
"Nu există bani de promovare a litoralului şi Deltei Dunării. Asiciaţia Litoral Delta Dunării gândiţi-vă ca avea o contribuţie de 4000 de lei pe an de la un Consiliu Judeţean gen Tulcea. Ce aţi putea face pentru o destinaţie gen Judeţul Tulcea cu suma aceasta? Sau să spunem cu 6.000 lei că se majorase. Vă permiteaţi să ţineţi o structură care să ţină piept cu contabilitate, juridic, un secretar general care să facă conferinţe, să plătească chirii şi alte cele? Nouă, celor din turism, ni s-a uscat limba în gură întrebând de ce nu se dau bani pe promovare, de ce nu se respectă acel masterplan asumat de România. Nu răspunde nimeni", a declarat Cristian Bărhălescu.
[citeste si]
"În aceste momente, Asociația Litoral Delta-Dunării fiind desființată și neexistând un organism identic pus în loc care să poată să gestioneze și să facă ceva, e greu. Asociaţia era importantă nu numai pentru informare, dar și pentru promovare, pentru că în felul acesta reușeam și noi să comunicăm eficient evenimentele care aveau loc pe Litoral. Unele dintre eveniemente erau chiar susținute. În momentul de față, din cauza așteptării normelor pentru Organizația de Management al Destinației pe care trebuie să le dea Ministerul Turismului o dată, aștetăm în continuare, ce să facem?, a declarat Cristian Bărhălescu.
Există un plan în lucru
În acest moment se lucrează la un plan care să ducă la punerea cu adevărat a României pe harta turismului internaţional. "La nivel de Constanţa s-a finanţat de către primărie un masterplan, dar pentru dezvoltarea Constanţei ca destinaţie turistică. Dar lipseştle un plan pe care să îi urmezi cu o asociaţie, o organizaţie de management al destinaţiei care se va înfiinţa în acest sens. Planul este în curs de realizare, pentru că nu se face cu un pocnet de degete, dar aici este vorba de legalitate şi de construirea unei entităţi care să fie viabilă din punct de vedere juridic, să stea bine în faţa controalelor sau a suspiciunilor. Că şi aici sunt foarte multe suspiciuni" , a declarat reprezentantul ANAT.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu