Volkswagen avertizează cu privire la producerea bateriilor pentru maşinile electrice în Europa.
Investiţiile în proiectele industriale din Germania şi UE, cum ar fi fabricile de celule de baterii pentru vehiculele electrice, vor fi nefezabile dacă autorităţile din regiune nu reuşesc să ţină sub control preţul ridicat al energiei pe termen lung, a avertizat luni Thomas Schaefer, directorul general al brandului Volkswagen, transmite Bloomberg.
Volkswagen vrea să devină cel mai mare furnizor mondial de vehicule electrice la mijlocul acestui deceniu şi în acest sens a dezvăluit o strategie care prevede construcţia a şase fabrici de celule de baterii pentru vehiculele electrice în Europa până la finele acestui deceniu. Împreună, cele şase fabrici de baterii din Europa ale Volkswagen vor putea produce celule de baterii cu o capacitate totală de 240 gigawaţi oră pe an în 2030.
"Dacă nu reuşim să gestionăm, rapid şi fiabil, o reducere a preţurilor la energie în Germania şi în Europa, investiţiile în industriile mari consumatoare de energie sau în noi fabrici de celule de baterii vor fi practic nefezabile şi investitorii se vor orienta spre alte destinaţii", a scris Thomas Schaefer într-un mesaj pe LinkedIn.
Proiectul unei cooperări industriale anunţat săptămâna trecută de Ministerele Economiei din Franţa şi Germania "nu-şi atinge obiectivele în domeniile cruciale şi nu rezolvă priorităţile", a adăugat Schaefer.
Criza energiei din Europa este amplificată de modul în care continentul va răspunde programului Inflation Reduction Act (IRA), lansat de preşedintele american Joe Biden, care oferă reduceri de preţ de până la 7.500 de dolari la achiziţionarea unui vehicul electric, în cadrul unui plan destinat să îi încurajeze pe constructorii auto să îşi reducă dependenţa de China. Oficialii UE susţin că programul de subvenţii încalcă reglementările Organizaţiei Mondiale a Comerţului (OMC) şi discriminează firmele din afara SUA.
Programele UE nu se concentrează suficient "pe accelerarea pe termen scurt, şi pe extinderea producţiei industriale", a avertizat Schaefer, criticând ceea ce el a numit "reglementările demodate şi birocratice privind ajutorul de stat", scrie Agerpres.
Una din cinci maşini rulate din România au kilometrajul modificat, iar mai bine de jumătate dintre acestea au fost avariate, reiese dintr-o analiză întocmită de o platformă care furnizează rapoarte despre istoricul auto.
Astfel, conform raportului "Indexul de Transparenţă a pieţei auto", realizat de carVertical, România ocupă locul 20 din cele 23 de ţări în topul ţărilor cu cele mai puţin transparente pieţe de maşini rulate din Europa. "Una din cinci maşini rulate are kilometrajul dat înapoi, iar valoarea medie ştearsă de pe odometru este de aproximativ 50.000 de kilometri (48.090 km). Aceasta înseamnă că un cumpărător nu doar că poate plăti în exces pentru un vehicul, dar pe baza înregistrărilor false poate avea probleme şi cu planificarea reviziilor", se menţionează în document.
De asemenea, mai mult de două treimi din parcul auto de maşini rulate sunt din import (67,19%), iar peste jumătate dintre autovehicule sunt avariate (57,03%). Majoritatea ţărilor care oferă mai puţină transparenţă au o medie scăzută a valorii daunelor şi România nu face excepţie, ocupând locul 4 în clasament cu 2.938 de euro.
Pe de altă parte, România se prezintă ceva mai bine la vârsta parcului auto second-hand, cu o vechime de 9,19 ani, şi se clasează pe locul 9 din 23 în clasamentul pieţelor auto europene analizate. CITEŞTE AICI MAI MULTE
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News