Spitalele clujene nu sunt pregătite să elibereze reţete electronice, deşi mai sunt doar două luni până când acest sistem va deveni obligatoriu.
Unităţile sanitare care au început deja să testeze sistemul se confruntă cu probleme, dar cele mai multe sunt abia în faza achiziţionării logisticii necesare, scrie realitatea.net.
Reţeta electronică o va înlocui pe cea clasică, emisă pe hârtie, începând cu 1 ianuarie 2013. Spitalul Judeţean Cluj, cel mai mare din judeţ, nu a testat încă sistemul.
"Din punct de vedere al următorului pas este achiziţionarea semnăturii electronice, lucru care va necesita un efort financiar considerabil. Avem un număr foarte mare de medicii prescriptori, iar costul unei asemenea semnături electronice va însemna o resursă financiară importantă", spune Cristina Ciortea, director Spitalul Judeţean Cluj.
Alte unităţi medicale nu au instruit personalul.
"Într-o primă fază ne-am făcut evaluarea aparaturii necesare, am stabilit costurile şi am achiziţionat parţial. Mai urmează chiar numai procesul de instruire a personalului", spune Antonia Bica, director Spitalul Turda.
Unele spitale din judeţ au început să prescrie reţete electronice, dar aşteaptă şi peste o jumătate de oră ca aceastea să fie validate.
Reprezentanţii Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate cer medicilor să semnaleze problemele cu care se confruntă.
Reţeta electronică a fost implementată pe 1 iulie şi a fost folosită în paralel cu cea clasică. În luna octombrie, la nivel naţional, au fost eliberate peste 2 milioane de reţete electronice.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu