EXCLUSIV  Probleme găsite de constructor la Podul de peste braţul Borcea. De ce nu va fi deschis complet drumul către litoral în vacanţa de 1 mai

Taxare Fetești pod Foto: Crișan Andreescu
Taxare Fetești pod Foto: Crișan Andreescu

Drumul către litoral, pe podul de peste braţul Borcea, nu va fi deschis complet nici în minivacanţa de 1 mai. Asta pentru că lucrările nu au fost finalizate, în urma descoperirii mai multor probleme. 

Podul de la Feteşti, pe Autostrada Soarelui, nu va putea fi redeschis pe ambele sensuri, temporar pentru minivacanţa de 1 mai. Este o perioadă în care se anticipează un aflux de maşini care merg sau se întorc de pe litoral.

La această construcţie peste Braţul Borcea al Dunării mai este nevoie de lucrări, iar şantierul ar putea fi prelungit până la începutul verii, potrivit companiei de drumuri. Constructorul care face primele reparaţii capitale la podul de la Feteşti a precizat pentru Radio România Actualităţi că estimează finalizarea lucrărilor până pe 15 iunie.

În aceste condiţii, cel mai probabil restricţiile vor fi menţinute şi la începutul verii, când sunt zilele libere de 1 iunie şi Rusalii. Pe de altă parte, la podul de la Cernavodă, circulaţia se desfăşoară normal, pe ambele sensuri. Acolo, reparaţiile vor fi reluate din 2 sau 3 mai, arată Rador. 

Cât mai durează lucrările

Am întrebat la CNAIR cât mai durează lucrările, care sunt costurile totale ale acestora, dar şi ce probleme au fost descoperite. Iată ce răspunsuri am primit. 

"Pentru o corectă informare din punct de vedere tehnic amintim faptul că Podul peste brațul Borcea situat pe Autostrada A2, la km 149+680 este compus din două poduri asezate jonctiv, fiecare cu lungimea de 970 m, fiecare în parte deservind două benzi de circulație. În acest sens, subliniem faptul că reabilitarea suprastructurii podului de pe Calea 1 (sens Bucuresti- Constanta) a fost finalizată.

De asemenea, în prezent se lucrează pe Calea 2 (sens Constanța-București), iar lucrările majore se realizează pe Viaductul de acces dinspre Constanța cu o lungime de 380 m.

Lucrările de reabilitare a podului peste bratul Borcea situat pe Autostrada A2 la km 149+680 au termen de finalizare data de 25 Iulie 2023, cu posibilitate de prelungire maxim 3 luni, în conformitate cu prevederile contractuale.

Chiar dacă restricțiile de circulație se vor ridica înainte de termenul men’ionat mai sus, lucrările la intradosul suprastructurii și la infrastructură (care nu vor afecta traficul rutier) vor continua.

În conformitate cu ultimul Act Adițional întocmit în baza OUG 64/2022, valoarea contractului este de 77.317.621,84 lei fără TVA, respectiv 92.007.969,98 lei cu TVA", a explicat CNAIR.

Ce probleme au fost găsite de constructor 

"Menționăm faptul ca lucrările de reabilitare a podului sunt de anvergură și presupun ntervenții atât la suprastructură, cât și la infrastructura obiectivului. Astfel, aceste lucrări pot genera situații neprevăzute care depind în mare măsură de starea tehnică a obiectivului în momentul executării lucrărilor de reabilitare.

După decaparea mecanizată a sistemului rutier existent (frezare) s-a constatat lipsa hidroizolației, care teoretic ar fi trebuit realizată în perioada execuției podului din anii 1985-1986, având rol de protecție a elementelor de beton și metal din structura sa.

Această problemă a generat degradări majore ale elementelor din beton, situație ce nu ar putut fi depistată înainte de decopertarea sistemului rutier. Pe parcursul execuției lucrărilor de reabilitare au fost realizate mai multe investigații detaliate după decopertarea sistemului rutier si au fost realizate o serie de expertize tehnice punctuale, în urma carora proiectul tehnic inițial a fost adaptat la situația existentă în teren.

Subliniem faptul că aceste investigații nu se puteau realiza în condiții de trafic rutier deschis și fără decopertarea sistemului rutier existent pe pod.

CNAIR a prevăzut încă de la început în cadrul Contractului de Rezerve de implementare, necesitatea adaptării tehnice a proiectului pe parcursul execuției lucrărilor.

Având în vedere faptul că elementele tehnice neconforme descoperite pe parcursul execuției sunt peste așteptări, CNAIR a întreprins toate măsurile contractuale, financiare și tehnice pentru rezolvarea problemelor legate de repararea degradărilor, respectând standardele tehnice și exigențele de calitate în
vigoare pentru Clasa E de încărcare.

Astfel, în urma finalizării lucrărilor de reabilitare a podului peste Brațul Borcea, perioada de viața a acestora va fi de minim 35 de ani, conform AND 554/2002, perioada de garanție acordată de constructor după recepția lucrărilor fiind de 5 ani", a concluzionat CNAIR.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel