Christian Ciocan a vorbit, în exclusivitate pentru DC News, despre anumite probleme care au apărut în unele intersecții din București. Acesta se declară uimit de faptul că se stă foarte mult în trafic din cauza unor gropi.
Într-un interviu acordat în exclusivitate pentru DC News, Christian Ciocan a vorbit despre o problemă care a apărut, în preajma sărbătorilor de iarnă, în unele intersecții din București. Acesta spune cine este responsabil pentru faptul că se stă foarte mult în trafic:
„Federaţia Sindicatelor Democratice a Poliţiştilor din România aduce la cunoștința opiniei publice faptul că nu poliția are competență în astuparea gropilor din carosabil. Constatăm, ca o coincidență, mai ales în perioada sărbătorilor de iarnă, când se știe că traficul e foarte aglomerat, în mai multe intersecții din București (de ex. Dristor și Calea Rahovei cu Viilor) au apărut lucrări, săpături în carosabil, gropi, cratere, semnalizate amplu și foarte bine.
Aceste balize, deși sunt foarte bune și au rolul lor, intră în ceea ce reprezintă parte carosabilă. Astfel, constatăm că după acele garduri care delimitează liniile de tramvai, după alte probleme cum ar fi lipsa apei calde și a căldurii, ne-am mai pomenit și cu aceste lucrări, în miezul sărbătorilor. La Dristor, spre exemplu, am întâlnit o situație halucinantă. Am stat perioade mari în trafic până am ajuns la semafor. Am constatat că lucrarea respectivă blochează tot sensul de mers, gardurile au fost date la o parte, dar numai pe o porțiune foarte mică, înainte de stația de tramvai, astfel încât autovehiculele care circulă pe Văcărești, pe cele două benzi de circulație, să poată intra pe calea de rulare a tramvaiului“, precizează Ciocan.
„Se mai întâmplă un fenomen. Tramvaiul nu poate fi depășit pe partea stângă. Tramvaiul care circulă pe acea cale, oprește în stație. După ce traficul e blocat, după ce se intră pe un singur rând, pe calea de rulare a tramvaiului, toate autovehiculele trebuie să mai stea și în spatele tramvaiului care oprește în stație, chiar dacă e verde la semafor și apoi, desigur, când vine un nou verde, pleacă tramvaiul și mașinile nu mai au timp să treacă.
Astfel, facem următoarea precizare. Nu Poliția are vreo competență aici, aceasta doar dă un aviz consultativ în Comisia Tehnică de Circulație pentru Sistematizare, competența revine primăriilor, în funcție de zona în care este efectuată acea lucrare. Fluidizarea traficului rutier reprezintă o obligație pe care instituțiile și autoritățile o au față e cetățeni și, mai mult decât atât, astfel de lucrări trebuie să fie și semnalizate, dar astfel încât siguranța traficului rutier să nu fie afectată.
Nu am întâlnit o asemenea situație de când merg pe drumurile publice în calitate de pieton. Federația face această precizare pentru a se înțelege cine are responsabilitate. Efectul e că se stă perioade extrem de mari în acele zone. E ca o coincidență, numai prin intersecții“, a conchis Christian Ciocan.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News