Direcţia Generală Permise de Conducere şi Înmatriculări a transmis că sistemul este afectat din cauza problemelor apărute la Registrul Auto Român vineri. Astfel, cei care au nevoie să îşi înmatriculeze maşina în această perioadă ar putea avea parte de întârzieri.
"Înmatricularea / transcrierea, la nivelul serviciilor publice comunitare, afectate temporar.
Datele tehnice necesare înmatriculării / transcrierii transmiterii dreptului de proprietate (serie de şasiu, carateristici tehnice) sunt preluate în mod automat prin mijloace electronice din bazele de date ale Registrului Auto Român.
Astfel, din cauza unui incident tehnic neprevăzut, care a provocat întreruperea funcţionării echipamentelor ce susţin infrastructura IT a Registrului Auto Român, schimbul de date necesar operaţiunilor de înmatriculare / transcriere a transmiterii dreptului de proprietate a fost afectat temporar, la nivel naţional.
Operaţiunile din sfera înmatriculării vehiculelor, disponibile în continuare, sunt: radierea din circulaţie, autorizarea provizorie, păstrarea numărului de înmatriculare, crearea unor conturi online, confecţionarea plăcilor cu numere de înmatriculare şi eliberarea documentelor deja emise.
Precizăm faptul că activitatea va fi reluată imediat ce incidentul va fi remediat, iar pentru informaţii privind modalitatea de depunere a cererilor şi programul de lucru este necesar să vă adresaţi serviciului public comunitar regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor din judeţul dumneavoastră.
Ne cerem scuze pentru disconfortul creat şi vă asigurăm de operativitatea reluării serviciilor de îndată ce acest lucru va fi posibil şi de transmiterea imediată a unei informări în acest sens", se arată în comunicatul instituţiei.
"Un incident neprevăzut, apărut în camera serverelor centrale ale RAR, a perturbat activitatea instituției și a afectat derularea serviciilor programate cu clienții la nivel național. Conducerea Registrului Auto Român a mobilizat toată logistica necesară pentru a diminua efectele generate de această situație. RAR a apelat și la specialiști externi, experți în IT, pentru suport tehnic.
Până la remedierea situației apărute, clienții se pot prezenta la sediile RAR conform programărilor pe care le-au efectuat, iar documentele solicitate (ex: CIV) le vor fi eliberate ulterior, după ce vor putea fi procesate și în sistemul informatic. Angajații RAR îi vor anunța pe cei care au de ridicat documente când pot fi acestea eliberate, în ordinea cronologică a programărilor pe care le-au avut pentru efectuarea prestațiilor sau, după caz, în alte situații speciale.
Totodată, RAR a luat decizia ca plata pentru serviciile efectuate să fie făcută doar în momentul în care se vor fi eliberate documentele în format fizic.
Avaria a afectat și aplicația informatică destinată înregistrării la nivel național a ITP de către stațiile de inspecție tehnice autorizate, precum și interacțiunea cu Direcția Generală Permise de Conducere și Înmatriculări. În acest moment, activitatea stațiilor ITP este complet sistată.
Incidentul a fost semnalat în data de 21.11.2024, în jurul orei 14:00, atunci când sistemele de prevenire și stingere a incendiilor s-au declanșat și au provocat o întrerupere a echipamentelor vitale care susțin infrastructura IT a RAR. Precizăm că situația NU a fost generată de un atac cibernetic, că NU a existat un incendiu în camera serverelor și că nicio persoană nu a avut de suferit în urma activării sistemelor de stingere care utilizează pulberi speciale pentru inhibarea arderii.
Ne prezentăm scuzele pentru această situație fără precedent și vă asigurăm că facem tot ce este tehnic posibil pentru a o putea remedia cât mai rapid, motiv pentru care toți angajații care au atribuții în gestionarea unei astfel de situații au lucrat în mod continuu de la apariția incidentului și vor fi mobilizați, prin rotație, 24 de ore din 24 până când vor fi restabilite toate sistemele informatice", se arată în comunicatul emis de RAR.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News