Există câteva produse pe care nu ar trebui să le cumpărați de Black Friday.
Laptop
Cea mai bună perioadă pentru a cumpăra un laptop la un preț redus este din iulie până în septembrie.
Decorațiuni de Crăciun, hârtie de ambalat
Cel mai bun moment pentru a cumpăra hârtie de ambalat, ornamente pentru brad și tot ce ține de această sărbătoare nu este Black Friday. Momentul prielnic este după Crăciun, atunci când magazinele vin cu reduceri și de 90% la articolele post-vacanță.
Îmbrăcăminte de iarnă
Dacă vreți să cumpărați îmbrăcăminte de iarnă, nu vă grăbiți! Așteptați până în ianuarie. După Crăciun, prețurile articolelor pentru sezonul rece scad foarte mult.
Bijuterii și accesorii
Această categorie de produse nu se află printre cele mai căutate, aşadar nici reducerile nu vor fi demne de luat în seamă. În plus, e greu să îţi dai seama de calitatea produsului de pe Internet şi nu eşti complet sigur că darul tău va fi apreciat la adevărata valoare.
Black Friday este exemplul perfect pentru achiziționarea impulsivă. Se apelează la anumite trucruri psihologice care să îi determine pe consumatori să își dorească mai mult, fără să aibă cu adevărat nevoie de respectivul produs. Pentru a judeca cât de bune sunt cu adevărat ofertele, trebuie să urmăriți prețurile până la Black Friday.
Puţini ştiu cum a apărut ideea acestui eveniment anual şi cum a primit numele de Black Friday.
Totul a început cu doi bancheri de pe Wall Street, care au cumpărat o cantitate semnificativă de aur în SUA, în speranţa creşterii preţului global şi pentru a-l vinde cu profituri uriaşe. În schimb, vineri, 24 septembrie 1869, în ziua denumită ulterior Black Friday, piaţa aurului din SUA s-a prăbuşit şi acţiunile celor doi au semănat faliment pe Wall Street.
Ani mai târziu, Black Friday şi-a căpătat semnificaţia actuală, iar pentru americani, această zi are o dată clară: e vinerea care urmează după Ziua Recunoştinţei. Astfel, oamenii se trezesc după masa festivă şi se îndreaptă spre magazine.
Ofiţerii de poliţie din Philadelphia au fost primii care au asociat Black Friday cu momentul de după Ziua Recunoştinţei. Acest lucru se întâmpla în 1950, când mai mulți suporteri au venit în oraş pentru un meci, blocând traficul şi provocând haos general. Poliţiştii nu şi-au putut lua liber, lucrând în ture întregi şi obositoare pentru a controla prăpădul din acea zi de Black Friday, notează Mediafax. Ulterior, numele s-a răspândit, iar comercianţii au transformat totul în avantajul lor. Black Friday s-a transformat în cel mai mare eveniment de cumpărături din SUA, când magazinele reduc preţurile pentru a spori profiturile şi a da startul sezonului festiv.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News