Un produs care salvează vieţi nu se regăseşte în campaniile publicitare.
Într-o emisiune la DC News TV, Val Vâlcu a ridicat problema informării populaţiei cu privire la vaccinare. Jurnalistul a făcut o paralelă între faptul că la teleshopping sunt promovate tot felul de produse a căror eficienţă nu a fost dovedită ştiinţific, în timp ce despre beneficiile vaccinării nu se vorbeşte în nicio campanie la tv, radio sau în presa scrisă.
Iată ce răspuns a oferit Andrei Baciu pe acest subiect:
"Aici vorbim de două dimensiuni separate. Până acum politica Ministerului Sănătăţii a fost aceea de a ocroti sănătatea celor la risc. Pe cale de consecinţă, ministerul achiziţionează vaccinuri – dacă vorbim de cele gripale - pentru persoanele identificate ca fiind la risc. Ideea e aceea de a dezvolta lucrurile către acolo unde vaccinarea devine o soluţie la îndemână inclusiv pentru persoanele care nu se află în zona de risc. Şi aici vorbim de mai multe bariere care limitează accesul populaţiei la vaccinare sau îl face foarte dificil, ceea ce duce la o scădere a ratei de vaccinare.
Ideea noastră este aceea de a creşte accesul către vaccinare şi din acest punct de vedere sunt mai multe sectoare care pot fi îmbunătăţite în perioada următoare: de ordin financiar, birocratic, de acces direct la puncte de vaccinare şi aşa mai departe. Sigur, un aspect important e cel al comunicării. Am avut discuţii şi cu OMS, cu UNICEF, am fost interesaţi să avem cât mai multe colaborări pentru a progresa în acest sector al vaccinării."
VIDEO:
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu