Un profesor lansează un avertisment cu privire la modul în care vor fi abordaţi elevii de către cadrele didactice în noul an şcolar.
Franco Lorenzoni, unul dintre cei mai respectaţi profesori din Italia, avertizează că percepţia elevilor asupra morţii, dar şi asupra factorilor de risc în pandemie s-a modificat, astfel că profesorii ar trebui să aibă grijă cum îi abordează, odată cu începerea anului şcolar.
"Unii copii s-au bucurat iniţial de această stare de lockdown, ca de un carnaval curios. Alţii au suferit, însă. Discriminarea a crescut exponenţial, şi peste un milion de copii şi tineri au rămas izolaţi, deconectaţi. Să nu uităm că, în general, copiii şi-au petrecut zilele alături de adulţi, nu de alţi copii, iar asta nu a fost experienţă plăcută", a declarat Franco Lorenzoni pentru Corriere della Sera.
"Copiii vorbesc des despre moarte. Tema dispariţiei, a absenţei, ceea ce se întâmplă când cineva moare este foarte prezentă. Înţelegerea e foarte importantă. Ştiinţa a intrat în vieţile noastre şi am înţeles toţi ce important este să studiem, să experimentăm. Trebuie să explorăm acest lucru alături de copii", a mai spus profesorul.
"Să facem un pas în spate. Una dintre cele mai pozitive experienţe din grădiniţe şi şcoli primare din ultimii 30 de ani a fost integrarea copiiilor familiilor imigrante. Şcoala primară a fost, de multe ori, locul cel mai deschis întâlnirilor inter-culturale. Astăzi, trebuie să avem mare grijă cu riscul concret ca un copil să îl perceapă pe altul ca un pericol infecţios. Ştiu profesori care nu dorm noaptea, pentru că nu e deloc uşor să te trezeşti, să vii la muncă, să porţi mască şi să păstrezi distanţa faţă de colegi. Avem mulţi copii hiperactivi, sau cu probleme de comportament. Ce facem cu ei, îi pedepsim? Le sancţionăm incapacitatea de a sta nemişcaţi cu orele? Trebuie să fim flexibili. Cred că este cea mai mare provocare pentru sistemul de învăţământ din toată lumea", a mai spus Lorenzoni.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News