Bogdan Silion, profesor în Galaţi, a adus un argument extrem de important în dezbaterea pro şi contra şcolii online.
"Am spus încă de la Ia începutul pandemiei că învățământul online ar putea fi o soluție temporară pentru a putea stopa răspândirea virusului. Îmi mențin părerea că se pot face lecții online reușite. Cele două zile care au trecut mi-au întărit această convingere. Elevii conștiincioși sunt atenți și pentru ei orele online chiar sunt interesante. Încerc doar să îi fac pe cei mai puțîn conștiincioși să nu se plictisească, să nu poată spune că nu le place ora mea. De aceea, le prezint multe informații vizuale, fac trimiteri către site-uri, le pun secvențe de filme, reclame, muzică, le prezint informațiile dinamic, folosesc manuale virtuale, prezentări ppt, fotografiez texte din manuale, le dau chiar și teste online. Adică, încerc să îmi fac treaba la modul cel mai serios cu putință. Sigur, muncesc de două ori mai mult decât dacă aș fi fizic la școală. De asemenea, este evident că îmi lipsesc și mie și le lipsesc și lor contactul față în față, dinamica dialogului din clasă, mediul școlar. Dar, învățământul online, cu toate dezavantajele pe care le are, nu este deloc un dezastru, cel puțin la nivelul de studiu 5-12, așa cum unii profesori vehiculează. Foloseam mediul online sau înseram elemente de TIC și înainte de pandemie. Acum nu fac decât să îmi adaptez lecțiile astfel încât calculatorul și internetul într-adevăr să mă ajute și nu să mă inhibe.
Înțeleg, pe de altă parte, grija profesorilor față de elevi, față de disciplina lor. Dar cred că oricine, cu puțină creativitate, cu inițiativă și cu chef de muncă, poate să facă lecții frumoase online, lecții din acelea care să le rămână în minte elevilor. Așa încât, nu văd de ce ne-am lamenta, de ce ne-am plânge, de ce am dori cu orice preț să revenim în școli, chiar și cu prețul sănătății noastre. Să nu uităm că, dacă ne îmbolnăvim noi profesorii, nu mai putem fi dascălii copiilor noștri. Așa că învățământul online este, cel puțîn pe moment, soluția pentru a putea continua. Să-l privim deci ca pe o provocare ce ne stimulează intelectual, ne face să ne depășim inerțiile pedagogice și ne determina să fim altfel de profesori: intuitivi, creativi, facilitatori de informație, care explică bine și comunică eficient, prin orice mijloace, cu elevii. Și nu, nu putem spune despre școala online că "nu este școală"; este tot o modalitate de a-ți face treaba conștiincios și bine, ca un profesor adevărat. Iar rezultatele nu vor întârzia să apară, în sensul că ii vom mulțumi, mai devreme sau mai târziu, și pe elevi, sunt sigur de asta.", a scris Bogdan Silion pe Facebook.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News