Profesorul Alexandru Checheriță acuză Corpul de Control. Ministerul Sănătății se contrazice

Profesorul Ionel Alexandru Checheriță contestă decizia Ministerului Sănătății de a-l demite din funcție și acuză presiuni ale unor grupuri de interese. 

”Din februarie 2019 până în prezent au apărut o serie de articole defăimătoare și calomnioase pe același subiect la adresa mea, precizează profesorul Checheriță, iar Ministerul Sănătății și Universitatea de Medicină și Farmacie „Carol Davila" din București, după verificarea dosarelor, au dat comunicate prin care concluzionau faptul că nu există nicio abatere în acest caz. Nu cunosc motivul și la presiunea cui se insistă pe aceeași speță, clar cu scopul de a mă defăima. Așa cum reiese și din documentele publicate chiar de către Ministerul Sănătății și U.M.F. „Carol Davila" din București, am a avut un parcurs profesional legal, iar prin pozițiile deținute (ex. Șef de Disciplină, Președinte al Comisiei de Nefrologie a Ministerului Sănătății) am contribuit la dezvoltarea și recunoașterea, atât în plan național, cât și internațional, a domeniului medical în care profesez.

Pare cu atât mai ciudat că, în urmă cu două zile, Corpul de Control al Ministerului Sănătății duce la emiterea unui Ordin prin care am fost demis din funcția de Președinte al Comisie de Nefrologie a Ministerului Sănătății, complet ilegal, așa cum a precizat chiar fostul Ministru al Finanțelor, Orlando Teodorovici, citat de presă”, scrie prof. Checheriță.


Responsabilitatea listelor aparține Ministerul Sănătății


”Examenul de medic primar este organizat prin Ordin de Ministru nu prin legislație primară (cum ar fi Legea Sănătății), ca în cazul examenului de medic specialist, care este organizat cu respectarea prevederilor Ordonanței Guvernului nr. 18/2009 privind organizarea şi finanțarea rezidențiatului, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 103/2012, cu completările ulterioare. Conform publicației de concurs din anul 2014, anul susținerii examenului de medic primar, se prevedeau următoarele: candidații depun dosarul cu cererea și documentele aferente, iar întreaga responsabilitate a completării corecte a datelor din tabelul afișat revine direcțiilor de sănătate publică (Ministerului Sănătății), respectiv ministerelor cu rețea sanitară proprie. Astfel, cu aprobarea Ministrului Sănătății, listele nominale ale candidaților admiși, președinții comisiilor, data, locul şi ora de prezentare la examen se afișează pe site-ul Ministerului Sănătății, fapt realizat și la momentul respectiv:
• http://old.ms.ro/documente/primar20140612s-4_13272_13293.pdf
• http://old.ms.ro/documente/comisii-primar20140612s-5_13272_13308.pdf
Urmând prevederile publicației de concurs, orice candidat poate depune dosarul cu cererea și documentele necesare, iar odată vizualizat numele în tabelul nominal al candidaților admiși, acesta poate participa la concurs”.


Derogarea se referă la vechime, nu la competență


”Important de subliniat este faptul că derogarea în sistemul de sănătate, spre deosebire de alte sisteme, prevede strict reducerea vechimii pentru a putea participa la un examen / concurs național organizat de Ministerul Sănătății, pe care îl poți promova sau pica.
În situația de față, examenul de medic primar, organizat de către Ministerul Sănătății în sesiunea iunie 2014, s-a desfășurat în cadrul Spitalului Clinic de Nefrologie „Dr. Carol Davila" din București, promovând acest examen al doilea, cu media 9,44. În octombrie 2014 s-a semnat Ordinul de Ministru cu rezultatele concursului și s-a eliberat certificatul de medic primar aferent.
De precizat că în toată perioada scursă de la înscrierea la examenul de medic primar (martie-aprilie 2014), susținerea concursului (iunie 2014) și eliberarea certificatului de medic specialist (octombrie 2014), nimeni din cadrul Ministerului Sănătății nu s-a sesizat că nu ar exista vreo derogare.
Practic procedura de participare la examenul de medic primar constă din depunerea dosarului și să apari sau nu pe listele candidaților admiși, în funcție de ce decide Ministerul Sănătății, fiind o procedură și documente interne aferente acestei instituții (Ministerul Sănătății)”.


Justiția a confirmat 


”Conform Sentinței Civile nr. 160/07.01.2016 a fost recunoscută legalitatea susținerii, implicit promovării acestui examen, făcându-se referire și la art. 2 din Ordinul nr. 1470/2011 – „Echivalarea stagiului în specialitate, participarea la concurs prin echivalare, precum şi reducerea vechimii în specialitate, necesare în vederea ocupării funcțiilor prevăzute în anexă, se pot face numai cu aprobarea Ministerului Sănătăţii, în condițiile legii". În cadrul aceleași Sentințe Civile a fost precizat faptul că „refuzul de încadrare (promovare) în gradul profesional de medic primar, cu salarizarea corespunzătoare, pe motiv că încadrarea și salarizarea corespunzătoare gradului profesional de medic primar va fi realizată la împlinirea vechimii de 5 ani în specialitate, este nelegal și abuziv, întrucât încalcă dreptul la carieră, respectiv dreptul de a avansa în funcția publică de medic primar, care s-a realizat urmare a concursului organizat de Ministerul Sănătății și promovat în sesiunea 2014". De asemenea, a fost subliniat și faptul că „Ministerul Sănătății având în vedere întreaga evoluție profesională medicală de cercetare și didactică, i-a aprobat prin derogare, cu titlu de excepție, participarea la concursul organizat în iunie 2014, în urma căruia a obținut gradul profesional de medic primar, conform Certificatului de medic primar nr. 8869/01.10.2014, emis de Ministerul Sănătății, prin care a fost confirmat ca medic primar în specialitatea Nefrologie, prin Ordinul 1124/2014".


Lipsă de corelație între Legea Educației și Legea Sănătății


Important de menționat este faptul că în martie 2019, când Ministerul Sănătății a fost sesizat și a făcut verificări, a concluzionat următoarele (adresa nr. 13353/11.03.2019): faptul că am susținut, fără derogare, examenul de medic specialist nefrologie în sesiunea octombrie 2012, iar examenul de medic primar nefrologie, cu derogare, în sesiunea iunie 2014. Astfel, în timpul verificărilor din martie 2019, Centrul de Resurse Umane al Ministerului Sănătății a găsit derogarea sau a considerat că există această derogare.
Solicitarea de derogare a fost realizată, deoarece exista o lipsă de corelație între Legea Educației și Legea Sănătății, în sensul că Medicul Șef de Secție era cel mai înalt grad didactic de predare și trebuia să fie medic primar, iar conform Legii Educației cadrele didactice de predare tip șef de lucrări, conferențiar puteau fi și medici specialiști. În anul 2014, dețineam funcția de șef de lucrări, dar promovasem, în sesiunea din primăvară, examenul de conferențiar, urmând a fi încadrat cu 1 octombrie. Acestea au fost motivele pentru care am înaintat solicitarea Ministerului Sănătății posibilitatea de a participa la examenul de medic primar, nefiind garantată prin această și promovarea examenului”, se arată în dreptul la replică scris de prof. Checheriță.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel