Primăria Municipiului Bucuresti, prin Direcția Generală de Evidență a Persoanelor a Municipiului București, împreună cu serviciile publice comunitare locale de evidență a persoanelor ale sectoarelor 1-6, vine în sprijinul cetățenilor municipiului București şi asigură un program de lucru prelungit pentru eliberarea actelor de identitate ca urmare a expirării, pierderii, furtului sau deteriorării acestora, în conformitate cu prevederile Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 97/2005, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
„Vrei să îţi exprimi votul pentru alegerile parlamentare ?
Verifică dacă actul tău de identitate este în termenul de valabilitate, iar dacă a expirat, solicită un nou act de identitate la serviciul public comunitar local de evidenţă a persoanelor în a cărui rază teritorială domiciliezi !”
Astfel, în zilele de sâmbata şi duminică (5-6 decembrie), programul de lucru al serviicilor publice locale comunitare de evidenţă a persoanelor aferente celor 6 sectoare va fi următorul:
· Între orele 08.00-16.00 – în data de 05.12.2020 (sâmbătă)
· Între orele 07.00-21.00 – în data de 06.12.2020 (duminică).
Cartea de identitate se eliberează cetățeanului român pe baza cererii scrise a acestuia şi a documentelor cu care, potrivit legii, se face dovada numelui, stării civile, cetăţeniei române şi a domiciliului.
Contravaloarea producerii şi eliberării cărţii de identitate este de 7 lei şi se achită astfel:
Ø Direcția Generală de Evidență a Persoanelor a Municipiului București - la ghișeul biroului de evidență a persoanelor;
Ø Direcția Publică de Evidență a Persoanelor și Stare Civilă Sector 1 - online, pe site-ul Ghișeul.ro / transfer bancar/ Internet Banking (se va prezenta la ghișeu chitanţa reprezentând contravaloarea cărții de identitate), fizic la Bănci, Oficii Poștale, în contul: RO05TREZ70121330208XXXXX CUI: 12293095 sau la:
- Direcția Generală de Impozite și Taxe Locale Sector 1 (Piaţa Amzei nr. 13, Sector 1, Bucureşti);
- Centre Impozite si Taxe Locale Sector 1;
Adresă: Calea Grivitei nr. 208 – 210, Sector 1, Bucureşti ;
Adresă: Str. Pajurei nr. 13, Sector 1, Bucureşti;
- Primăria Sectorului 1 București (Bd. Banu Manta nr. 9, Sector 1, Bucureşti).
Ø Direcția Publică de Evidență a Persoanelor și Stare Civilă Sector 2 - la toate oficiile poştale de pe raza sectorului 2;
Ø Direcția de Evidența Persoanelor Sector 3 - la ghişeele birourilor de evidenţă a persoanelor;
Ø Direcția Generală de Evidență a Persoanelor Sector 4 - la toate oficiile poştale de pe raza sectorului 4 și Direcția Generală de Impozite și Taxe Locale Sector 4, precum și online, pe site-ul propriu (www.deps4.ro);
Ø Direcția Evidența Persoanelor Sector 5 - la toate oficiile poştale, la filialele CEC Bank de pe raza sectorului 5, Direcția Generală de Impozite și Taxe Locale Sector 5, precum și prin SMS la numărul scurt 7530;
Ø Direcția Locală de Evidență a Persoanelor Sector 6 - la ghişeele birourilor de evidenţă a persoanelor.
În situația în care nu pot fi prezentate anumite documente (certificate de stare civilă, dovada adresei de domiciliu etc.), în conformitate cu prevederile art. 20 din actul normativ sus-menționat, se va elibera carte de identitate provizorie (CIP), caz în care se vor depune 3 fotografii ¾ cm şi contravaloarea actului de identitate (1 leu), achitată în acelaşi mod ca în cazul cărţilor de identitate.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News