Românii vor putea primi 3000 lei de la autoritățile locale de care aparțin dacă vor casa o mașină mai veche de 15 ani. Iată condițiile.
Românii nu vor fi obligați să folosească banii pentru a cumpăra o maşină nouă. Ghidul de finanţare al programului "Rabla local" a fost publicat în Monitorul Oficial şi prevede anumite condiţii.
Programul "Rabla local" este separat faţă de "Rabla clasic", prin care se pot cere bani de la stat pentru înlocuirea maşinilor vechi cu unele noi, mai puţin poluante, şi "Rabla plus", destinat cumpărării de maşini electrice sau hibride.
Cei care vor dori să-şi caseze maşina veche vor trebui să se adreseze primăriei de care aparţin cu domiciliul sau reşedinţa. Maşina uzată trebuie să fie înmatriculată pe numele solicitantului de cel puţin cinci ani şi să figureze în evidenţele fiscale ale primăriei respective.
Totodată, persoana fizică trebuie să nu aibă restanţe la plata taxelor, impozitelor, amenzilor şi contribuţiilor către bugetul de stat şi cel local, precum şi condamnări definitive pentru infracţiuni împotriva mediului. Mai mult, aceeaşi maşină nu poate fi folosită pentru obţinerea altor finanţări prin celelalte programe.
Maşina care urmează să fie casată trebuie să aibă la data solicitării o vechime mai mare sau egală cu 15 ani, calculată de la anul fabricaţiei, şi o normă de poluare Euro 3 sau inferioară. De reţinut că timp de trei ani stimulentul de 3.000 de lei nu va putea fi folosit pentru cumpărarea unei maşini cu norma de poluare Euro 4 sau mai mică. La casat vor putea fi aduse maşini mici, microbuze şi autoutilitare sau autospeciale uşoare. La programul pentru casarea maşinilor uzate nu vor putea participa şi persoanele juridice, scrie Rador.
În primele 7 luni ale anului 2022 s-au vândut mai multe mașini electrice și hybrid decât diesel.
Pentru prima dată, anul acesta, s-au vândut mai multe mașini electrice și hybrid decât cele cu motoare diesel. Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor transmite că această crește se datorează stimulentelor acordate prin Programul Rabla Plus, derulat prin Administrația Fondului pentru Mediu.
Datele au fost prezentate la o întâlnire a ministrului Mediului, Barna Tanczos, cu reprezentanţii Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), în care s-a discutat despre evoluţia pieţei auto din România, din perspectiva posibilităţilor de îmbunătăţire a programelor de stimulare a pieţei autoturismelor nepoluante.
„Analiza înmatriculărilor autoturismelor, în funcţie de tipul de motorizare, în primele şapte luni din acest an, arată că autoturismele electrificate (full electric, hybrid plug-in şi full hybrid) au o creştere de 106,4%, realizând o cotă de piaţă de 20,7%. În paralel, înmatriculările autoturismelor echipate cu motoare diesel înregistrează o scădere de 29,3% faţă de primele şapte luni din 2021 şi deţin o cotă de 14,1% din total”, transmite Ministerul Mediului.
Motorizările pe benzină înregistrează o creştere de 10,1% faţă de perioada similară din 2021, ajungând, astfel, la o pondere de 65,3%. Totodată, maşinile electrice (Full Electric) au ajuns să reprezinte 7,9% din piaţa românească în primele 7 luni ale anului 2022, în timp ce în aceeaşi perioadă a anului 2021 reprezentau doar 1,9% din piaţă.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Roxana Neagu
de Roxana Neagu