Proiect PILOT. Corectare informatizată la BAC în 2022

Pexels / Proiect PILOT. Corectare informatizată la BAC în 2022
Pexels / Proiect PILOT. Corectare informatizată la BAC în 2022

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a anunțat că la examenul de Bacalaureat din 2022 va fi implementat un proiect pilot de corectare informatizată. 

Alegeri prezidentiale 2024

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a declarat vineri că începând de anul viitor va exista un proiect pilot de corectare informatizată la examenul de bacalaureat.

"Corectarea informatizată la bacalaureat va fi un proiect pilot începând de anul viitor. Anul acesta am avut peste 800 de centre de examen. Vom avea câte un centru de examen în fiecare judeţ în care lucrările vor fi scanate în faţa candidaţilor. Candidaţii vor avea un cod atribuit şi de asemenea fiecare subiect din fiecare probă scrisă va avea alocat un cod, în aşa fel încât corectura să se poată face informatizat, profesorii corectori să poată să evalueze online. Deci, vor fi centre pilot în fiecare judeţ", a arătat ministrul, la o conferinţă de presă.

Potrivit acestuia, evaluatorii vor corecta online fără să se cunoască între ei.

"Sistemul ar putea să atribuie automat punctajul la grilă, unde la grilă nu este vreo diferenţă între aprecierea evaluatorului şi aprecierea softului", a mai spus ministrul.

Lucrări corectate prin SOFT

Ministrul Educației anunța la începutul lunii iulie că dorește să introducă un sistem care peste un an să faciliteze corectarea online și electronică a lucrărilor de la examenele importante. 

„Există deja un pilot și sunt colegi cu inițiativă, nu este o inițiativă instituționalizată a ministerului, ci o serie de colegi care au demarat la nivelul evaluării pentru clasa a VI-a acest proiect pilot. Evaluări la matematică sau științe, cărora să le fie alocat câte un cod pentru fiecare item și să fie culese rezultatele pe fiecare item în așa fel încât ai o imagine mult mai clară asupra a ceea ce nu a mers și ce a mers bine, pentru a putea vedea ce trebuie să faci pe viitor. 

Itemii au competențe corespondente. În momentul în care, analizând fiecare item în parte, vezi că elevii sunt deficitari pe acele competențe, știi că trebuie să te concentrezi mai departe pe procesul de îmbunătățire a predării tocmai pe acele competențe. Asta s-a făcut la clasa a VI-a. Îmi doresc ca la anul să se facă și la clasa a II-a, a IV-a și a VI-a, dar și la Evaluarea Națională. 

Dacă tot am introdus acest sistem apropiat de Bologna, cu acest barem fragmentat în care se punctează fiecare răspuns bun sau greșit din partea elevilor, următorul pas ar fi colectarea informatizată la nivel de item”, a declarat Ministrul Educației Sorin Cîmpeanu, într-o intervenție la Digi24. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel