Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) se opune înfiinţării unui dispecerat comun de taxi gestionat de Primăria Capitalei, considerând că acesta este "doar o formă de naţionalizare a afacerilor private".
"Înfiinţarea unui dispecerat comun nu este oportună pentru taximetriştii din Bucureşti şi nici nu va rezolva problema pirateriei, aşa cum se pretinde. Este doar o formă de naţionalizare a afacerilor noastre private, care va genera haos pe piaţa în care activăm şi va scoate în şomaj circa 1200 de angajaţi ai dispeceratelor", se precizează în comunicatul COTAR.
Marile companii de taximetrie au dispecerate proprii, iar mulţi clienţi pot comanda taxiuri prin diverse aplicaţii gratuite, ce pot fi instalate pe smartphone.
"Cum să faci un dispecerat şi să mă obligi să mă duc acolo? Naţionalizează afacerile noastre. Din raportul de specialitate care ne-a fost prezentat nu reiese aşa ceva. Nu se poate face un dispecerat prin care să ne impui să fim acolo în mod obligatoriu. Nu înţelegem ce înseamnă „obligatoriu, dar nu exclusiv”, pentru că odată înfiinţat acest dispecerat, noi vom fi nevoiţi să ne desfiinţăm dispeceratele şi să dăm afară oamenii", a declarat Vasile Ştefănescu, preşedintele COTAR, potrivit sursei citate.
COTAR: Propunerea Primăriei ar putea falimenta companiile de taxi
Patronatul din transporturi acuză faptul că Primăria Capitalei nu a venit cu o soluție la problema pe care aceștia au ridicat-o privind concurența neloială pe care o fac firmele neautorizate.
"În loc să se găsească o soluţie de eliminare a acestor operatori neautorizaţi şi a concurenţei neloiale, PMB a venit cu o propunere care ar falimenta companiile private care funcţionează corect. În acest moment, companiile private de taxi au propriile aplicaţii pe care le plătesc şi nu primesc subvenţii de ninciun fel, deci nu sunt abonate la banii din bugetul primăriei. În schimb, crearea unui dispecerat al PMB ar presupune un efort financiar suplimentar din banii bucureştenilor, care nici nu este justificat, nici nu este legal", se mai arată în comunicatul emis de COTAR.
În Bucureşti companiile de taximetrie gestionează 37 de dispecerate care funcţionează legal, cu circa 1200 de angajaţi.
Primăria Capitalei vrea să înfiinţeze o societate comercială pe acţiuni care să se ocupe de dispecerizarea activităţii de transport de persoane în regim de taxi, unul dintre motive fiind faptul că dispecerizarea activităţii de transport de persoane în regim de taxi se desfăşoară, în prezent, în 37 de dispecerate cu tarife unice stabilite la nivelul acestora, tarife cuprinse între 1,39 şi 3,5 lei pe kilometru.
[citeste si]
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu