Oficiul Român pentru Drepturile de Autor a derulat în perioada 22 decembrie 2020–22 decembrie 2023, proiectul “eORDA – simplificarea procedurilor administrative și facilitarea serviciilor publice în mediul digital, în domeniul drepturilor de autor și conexe" cofinanţat din Fondul Social European (FSE), prin Programul Operaţional Capacitate Administrativă 2014 – 2020 - cod SIPOCA 742 /cod MySMIS2014 130045. Valoarea totală a proiectului a fost de 14 159 878,24 lei, din care finanţarea nerambursabilă asigurată de Uniunea Europeană a fost de maximum : 11 892 012,70lei.
Obiectivul general al proiectului a constat în îmbunătățirea proceselor de lucru și reducerea poverii administrative în domeniul drepturilor de autor și conexe, prin dezvoltarea și introducerea de standarde, metodologii, sisteme și servicii electronice ce optimizează procesele decizionale din cadrul Oficiului Român pentru Drepturile de Autor orientate către cetățeni și mediul de afaceri și a asigurat un grad ridicat de protecție a drepturilor subsumate acestui domeniu, prin mijloace facile, inclusiv în mediul digital.
Obiectivele specifice ale proiectului au fost:
Grupul ţintă a fost reprezentat de un număr de 60 de persoane care fac parte din categoria funcționari publici, din cadrul ORDA și alte instituții publice cu care ORDA colaborează.
Prin activitățile desfășurate în cadrul proiectului s-au atins următoarele rezultate:
Proiectul a urmărit simplificarea procedurilor administrative, automatizarea proceselor de gestionare a relațiilor cetățean-autoritate publică în domeniul dreptului de autor și drepturilor conexe, reducerea semnificativă a timpului alocat pentru aceasta, reducerea costurilor prin eliminarea prezentării cetățeanului la sediul instituției și asigurarea unui ghișeu deschis 24 h pe zi și nu limitat de programul instituției.
Prin acest proiect s-a dorit ca interacțiunea beneficiarilor cu ORDA să se realizeze preponderent prin intermediul serviciilor electronice, care să poată fi accesate oricând și de oricine, astfel beneficiarii nu mai interacționează în mod direct cu funcționarii publici, au posibilitatea de a preda documente on-line în format electronic și de a completa formulare electronice prin intermediul unui singur ghișeu virtual, astfel fiind asigurată și înregistrarea "o singura dată" a datelor.
Măsurile de simplificare administrativă cuprinse în proiect sunt atât de tip front-office, pentru a ușura interacțiunea cu ORDA, cât și de tip back-office pentru optimizarea proceselor interne.
Au fost avute în vedere principiile transparenței, egalității de șanse, a bunei guvernări, a dezvoltării durabile, a eficienței și eficacității, conduce la scăderea birocrației și simplificarea procedurilor administrative, creșterea predictibilității și transparenței.
Proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Capacitate Administrativă 2014-2023!
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News