Campania pentru promovarea la premiile Oscar a filmului sud-coreean 'Parasite', care a câştigat patru statuete aurii, a fost 'un război de gherilă' comparativ cu cele desfăşurate de marile studiouri de la Hollywood, a declarat regizorul Bong Joon-ho, potrivit EFE.
'Toate filmele candidate la Oscar au făcut tot posibilul pentru a câştiga premiul, dar echipa noastră a dus un război de gherilă cu un buget mult mai mic decât cel al studiourilor de renume şi al Netflix', a declarat Bong la o conferinţă de presă desfăşurată la Seul. În declaraţii acordate agenţiei Yonhap, regizorul a explicat cum el şi actorul Song Kang-ho, care îl interpretează pe tatăl familiei Kim în acest film, au fost nevoiţi să participe la sute de interviuri şi să prezideze sute de proiecţii pentru a promova filmul timp de şase luni cât a durat campania pentru premiile Oscar.
Regizorul sud-coreean a subliniat că după terminarea promovării a înţeles că aşa funcţionează industria cinematografică americană şi că rezultatul, dincolo de aceste premii, merită efortul. 'Cinefililor din Coreea de Sud, Europa şi America de Nord le-a plăcut mult filmul', a precizat Bong.
Filmul care a costat aproximativ 11 milioane de dolari şi a fost primul într-o altă limbă decât engleza care a câştigat Oscarul pentru ce mai bun film, în cei 92 de ani de existenţă a prestigioaselor premii, a avut încasări de peste 165 de milioane de dolari.
Bong Joon-ho a anunţat, totodată, că o versiune alb-negru a filmului 'Parasite' va fi lansată în cinematografele sud-coreene săptămâna viitoare, care va oferi spectatorilor o experienţă 'diferită'. El a mărturisit că a fost întotdeauna un adept al filmelor monocrome, care oferă spectatorilor o experienţă vizuală mai intimă. 'Prin dispariţia culorilor, veţi putea să vă concentraţi mai bine asupra expresiei actorilor şi ochilor lor', a încheiat el, conform Agerpres.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News