Mai mulți proprietari de mașini Tesla se plâng de faptul că autoturismele lor frânează din senin.
Autoritățile federale de reglementare în materie de siguranță din SUA realizează o anchetă după ce proprietarii Tesla s-au plâns că mașinile lor se opresc fără motiv, scrie CNN. Problema poate proveni de la funcția de frânare automată a Tesla care acționează frânele atunci când șoferul nu poate face acest lucru. Un purtător de cuvânt al Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi a declarat că agenția „este la curent cu plângerile primite cu privire la evitarea coliziunilor directe și le analizează prin procesul nostru de evaluare bazat pe risc”.
„Dacă datele arată că poate exista un risc, NHTSA va acționa imediat”, a spus purtătorul de cuvânt.
Deși funcțiile de frânare automată pot ajuta la prevenirea accidentelor, ele pot provoca, de asemenea, probleme sau chiar coliziuni din spate, dacă sistemul oprește mașina în mod inutil atunci când detectează în mod fals un obstacol. O investigație ar fi ultimul pas înainte ca agenția să ceară companiei să recheme vehiculele pentru a remedia problema.
În octombrie, ca răspuns la reclamațiile adresate NHTSA de la proprietarii Tesla, compania a emis o actualizare a software-ului său de frânare automată. Dar plângerile au crescut în număr de atunci. Washington Post a raportat că plângerile legate de frânarea fantomă la NHTSA au crescut la 107 în ultimele trei luni, comparativ cu doar 34 în ultimele 22 de luni.
Aceasta este doar cea mai recentă problemă dintr-un șir de lung de nereguli legate de siguranță, emise de NHTSA despre Tesla. La începutul acestei săptămâni, producătorul de vehicule electrice a fost forțat să recheme toate cele 53.822 de vehicule echipate cu funcția de „conducere autonomă completă”, deoarece software-ul a fost programat în mod intenționat să treacă încet prin semnele de oprire în unele scenarii.
Anul trecut, NHTSA a forțat, de asemenea, Tesla să dezactiveze o funcție care permitea ocupanților să joace jocuri video pe ecranul computerului de bord în timp ce mașina era în mișcare. Agenția investighează, de asemenea, numeroase cazuri în care Tesla, aflată în modul de conducere autonomă, a lovit vehicule de urgență parcate la locul accidentelor de circulație.
Tesla nu a răspuns acuzațiilor aduse.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu