Proiectul pasajului subteran de la Piaţa Presei Libere a fost prezentat miercuri în Comisia tehnică de Urbanism de pe lângă Primăria Capitalei. De la un singur pasaj pe directia DN 1 - Kiseleff, cât a aprobat Consiliul General, proiectanţii au propus acum trei pasaje pentru fluidizarea traficului.
- Primul pasaj ar urma să pornească de pe DN1 şi să iasă pe Bd. Kiseleff
- Al doilea pasaj ar fi o ramificaţie a primului şi ar permite ieşirea pe Bd. Expoziţiei
- Al treilea pasaj ar avea traseul Bd. Kiseleff - Bd. Poligrafiei.
În condiţiile în care s-ar realiza toate cele trei pasaje subterane, viteza de deplasare în intersecţia de la Piaţa Presei Libere ar creşte de la 25 km/h la 44 km/h, iar timpul de aşteptare de pe Bd. Poligrafiei s-ar reduce de la 170 secunde la 30 de secunde, potrivit studiului de trafic realizat de proiectanţi, informează Hotnews.
Potrivit aceleiaşi surse, pe Bd. Kiseleff durata de aşteptare s-ar reduce cu 20-30%, iar coada de pe Bd. Mărăşti s-ar reduce de la 200 secunde la 17 secunde. Potrivit lui Dorin Ştefan, arhitectul care realizează proiectul, în acest moment prioritar ar fi pasajul DN 1 - Kiseleff, după care ar urma extinderea sa pâna pe Bd. Expoziţiei, iar mai târziu, după ce se va da în funcţiune inelul median, foarte important ar fi şi pasajul subteran dintre Kiseleff şi Bd. Poligrafiei.
Pentru a integra pasajele cu transportul în comun, proiectanţii au prevăzut şi realizarea a două mari parcaje subterane: unul în faţa Casei Presei şi unul la capătul tramvaiului 41.
Consilierii au aprobat realizarea studiului de fezabilitate pentru primul pasaj (DN 1 - Bd. Kiseleff). Conform indicatorilor tehnico-economici aprobaţi de CGMB în 2010, valoarea acestui pasaj se ridică la circa 22,5 milioane de euro, investiţie care se va derula pe durata a 18 luni.
Comisia Tehnică de Urbanism încă nu a aprobat varianta finala, urmând ca proiectul să fie rediscutat la următoarea şedinţă, care ar putea avea loc peste o săptamână.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News