Un nou proiect de lege prin care se prevede ca certificatul de cazier judiciar să fie eliberat în format electronic a fost votat de Senatul României.
Inițiatorii proiectului de lege au motivat că ”prin proiectul de propus se dorește accelerarea procesului de debirocratizare și de simplificare a proceselor administrative” și reducerea eforturilor “de procurare a documentelor în vederea obținerii unor servicii publice”, scrie Avocatnet.
Potrivit dicționarului juridic, cazierul judiciar este o fișă de evidenţă în care sint consemnate datele privind antecedentele penale ale unei persoane. Aceste date se referă la: pedepsele şi măsurile de siguranţă, măsura educativă a internării într-o şcoală specială de muncă de reeducare (in trecut, centru de reeducare) sau institut medical-educativ; începerea, întreruperea şi încetarea executării pedepsei închisorii, a măsurilor de siguranţă ori a măsurilor educative, liberarea condiţionată şi revocarea acesteia, amnistia, graţierea, prescripţia, reabilitarea; pedepsele şi măsurile pronunţate prin hotărâri definitive de instanţele judecătoreşti din străinătate, precum şi măsurile luate prin actele efectuate de organele judiciare penale în străinătate, dacă acele hotărâri sau acte au fost recunoscute de organele competente.
Cazierul judiciar se va elibera electronic persoanelor fizice sau juridice dacă solicită asta în cererea-tip, ce se depune electronic sau personal, la orice unitate ori subunitate de poliție în care funcționează ghișeu de eliberare a certificatelor de cazier judiciar.
Certificatele de cazier judiciar eliberate în formă electronică vor fi semnate cu semnătură electronică calificată şi vor fi asimilate înscrisurilor autentice, conform proiectului de lege.
Procedurile pentru eliberarea în formă electronică a cazierului judiciar vor trebui să apară, prin ordin comun al ministrului afacerilor interne şi al ministrului cercetării, în cel mult trei luni de la intrarea în vigoare a măsurilor din proiectul de lege care poate fi consultat AICI.
Citește și:
În România, din păcate, pixul şi hârtia încă mai fac legea. Potrivit spuselor ministrului Cercetării, Inovării și Digitalizării, Sebastian Burduja, suntem încă în urmă când vine vorba de stocarea şi transferul datelor electronice.
Sebastian Burduja a vorbit astăzi, în studioul DCNews, despre stadiul, cu mult sub nivelul aşteptărilor, în care a găsit instituţia în momentul în care a preluat funcţia de ministru al Cercetării, Inovării și Digitalizării dar şi despre reticenţa angajaţilor de aici de a îmbrăţişa progresul tehnologic şi schimbările care vin odată cu el.
"Suntem înconjuraţi de munţi de hârtii, asta e realitatea. Nu avem un management al documentelor la nivel electronic, deci nu ştim în orice moment unde se află o anumită lucrare. Şi probabil că aţi mai auzit expresia - "s-a pierdut pe circuit". Mă întâlnesc cu ea în fiecare zi, ceea ce la Ministerul Digitalizării e de-a dreptul frustrant pentru că un sistem digital îţi permite, de fapt, o transparenţă pe acest lanţ de avizări interne."
Analistul politic Bogdan Chirieac l-a întrerupt: "Domnule ministru, noi, la DC Media Group, avem un software de document management pentru contracte de publicitate, acţiuni în desfăşurare, rapoarte... Dumneavoastră nu aveţi?".
Citește mai mult AICI.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News