Protest acasă la Grindeanu, la Ministerul Transporturilor

Inquam Photos / George Călin
Inquam Photos / George Călin

Protest acasă la Grindeanu, la Ministerul Transporturilor!

Unitatea - Sindicatul Liber Metrou (USLM) pichetează marţi, începând cu ora 14:00, Ministerul Transporturilor. Motivele principale ale acţiunii de protest, sunt, potrivit reprezentanţilor sindicatului, lipsa de finanţare, lipsa de personal şi interzicerea dreptului la negociere.

VEZI ȘI: Anomalie în România cu autostrăzile de câmpie. Horațiu Cosma: Ar trebui să fie gata repede

Autostrăzile în câmpie ar trebui să aibă termene de execuție mici.

Când vorbim de o autostradă de câmpie, ar trebui ca aceasta să fie gata cât se poate de repede, însă la noi, termenul de execuție este de patru ani. Despre acest subiect a vorbit și Horațiu Cosma, expert construcții, la DC News și DC News TV.

„Cu termenele sunt tot felul de anomalii. De exemplu, sunt autostrăzi în câmpie cum ar fi pe Sibiu - Pitești lotul dinspre Pitești - Pitești - Curtea de Argeș. Este într-o zonă, pe Valea Argeșului, destul de plană. Termenul de execuție este de... patru ani. Este incredibil”, a zis Horațiu Cosma la DC News și DC News TV.

„Când vorbim de o autostradă de câmpie, este un lot care ar trebui să se termine într-un an de către un constructor serios, într-un sezon de lucru”, a mai zis expertul în costrucții.

VEZI ȘI: Centura Zalău arată că nici chinezii n-au ce să ne facă. Horațiu Cosma, expert construcții: Nicio reacție de la Grindeanu sau CNAIR

Pe 23 martie 2023 scriam că era ziua în care ar fi trebuit să circulăm pe Centura Zalău, însă n-am reușit nici de această dată. Termenul contractual de doi ani pentru lucrări s-a împlinit... în urmă cu o lună.

23 martie 2023 era termenul contractual pentru finalizarea lucrărilor pe șantierul Centurii Zalău, singurul contract în execuție derulat cu un constructor din China, dar proiectul este la doar 45%, conform CNAIR. Antreprenorul general este din China, dar lucrările se fac cu subcontractori români.

Este fascinant ce se întâmplă și arată că, în România, este o problemă de sistem, o problemă care ține de autorități. Peste tot în lume, chinezii reușesc să facă de la drumuri, la tot felul de alte construcții în câteva luni, iar în România, nu au reușit câțiva kilometri. Acest lucru arată că este ceva tipic țării noastre, dacă nici măcar chinezii nu reușesc să facă treabă aici.

Despre acest subiect a vorbit, la DC News și DC News TV, Horațiu Cosma, expert în construcții, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor.

„Am fost zilele trecute și am filmat pe Centura Zalău. Este un proiect început în 2021 cu un constructor chinez, primul contract cu un constructor chinez, pe fonduri europene, în România. Termenul era de doi ani, adică trebuia să fie gata în această primăvară. Nu este gata nici măcar pe jumătate. N-am văzut nicio reacție. Nici de la Sorin Grindeanu, nici de la conducerea CNAIR”, a zis Horațiu Cosma la DC News și DC News TV. Vedeți continuarea aici - https://www.dcnews.ro/centura-zalau-arata-ca-nici-chinezii-n-au-ce-sa-ne-faca-horatiu-cosma-expert-constructii-nicio-reactie-de-la-grindeanu-sau-cnair_913449.html

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Te-ar putea interesa

Cele mai noi știri

Cele mai citite știri


Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel