Taximetriștii sunt nemulțumiți de guvernul care ”ajută corporațiile”.
”Ne-am strâns astăzi aici în cadrul acestui protest autorizat pentru a cere organelor să-și facă datoria, nu cerem subvenții, noi cerem efectiv respectarea legii și respectarea recomandărilor autorităților române”, spune un reprezentant al taximetriștilor într-un reportaj pentru DC News.
Într-un protest în fața Palatului Parlamentului, reprezentanții industriei de taxi au prezentat un proiect ambițios, abordând preocupări majore legate de transparența fiscală și regulile de concurență loială. Proiectul, bazat pe mai multe puncte cheie, își propune să aducă mai multă claritate și echitate în industria de transport în comun cu mașina din România. Șoferii de taxi din București sunt foarte nemulțumiți de beneficiile pe care, direct sau indirect, guvernul le acordă platformelor de ride-sharing. Proiectul șoferilor de taxi urmează să fie analizat de către cancelaria prim-ministrului.
”Cerem ca platformele de ride-sharing să respecte legea română, există articolul 6 din OUG 49 dar, nu se respectă, 25% din tot ce înseamnă încasări pe transportul alternativ nu sunt impozitate, aproape 30 de milioane de euro pe lună neimpozitați”, menționează un reprezentant al taximetriștilor.
Punctul acesta vizează transparența fiscală, deoarece, pe taxi, noile case fiscale trimit automat toate veniturile către Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). În prezent, există o lipsă de transparență în ceea ce privește încasările platformelor de ride-sharing, precum și încasările flotelor, fapt ce permite unor entități să evite plata impozitelor. Acest lucru creeaza un mediu neconcurențial și inegal între cele doua metode de transport. Se subliniază necesitatea respectării legii și impozitării corecte a veniturilor. Conform articolului 6 din Ordonanța de Urgență 49, platformele de ridesharing ar trebui să plătească impozite pentru veniturile lor pe o societate cu sediul în România, însă această prevedere nu este respectată corespunzător, ducând la pierderi semnificative pentru bugetul de stat. Aceste pierderi sunt cauzate de sistemul de plată al platformelor care încasează direct pe societăți aflate în țări precum Olanda sau Estonia și trimit direct înapoi banii către șoferi în proporție de 75%.
”Cerem limitarea, având în spate raportul Consiliului Concurenței care specifică extrem de clar că există o inegalitate între cele două servicii deși unul este considerat ca și transport public de persoane iar, celălalt este transport privat chiar dacă de fapt fac același lucru. Consiliul Concurenței subliniază că există o discriminare din acest punct. Ar trebui limitați ca și la taxi”
Raportul emis de Consiliul Concurenței evidențiază o inegalitate în modul în care sunt tratate serviciile de taxi și platformele de ride-sharing. Această inechitate trebuie corectată prin impozitarea corespunzătoare a platformelor de ride-sharing, similar cu taxele plătite de către operatorii de taxi.
”Comodatul este o inginerie financiară prin care se încurajează evaziunea fiscală la o scală nemaiîntâlnită în transportul din România. Orice șofer poate desfășura aceasta activitate. Flota (de ride-sharing) își înregistrează activitatea dar, nu plătește taxe și ajung la sume de milioane de lei neimpozitate. Când se sesizează ANAF și merge la flota respectivă, ea nu are absolut niciun bun pe respectiva societate.”, mai precizează reprezentantul
Un alt punct se referă la contractele de comodat și închiriere, care creează avantaje nejustificate pentru anumite companii și facilitează evaziunea fiscală. Practica de a închide și deschide rapid noi firme pentru a evita impozitarea trebuie să fie stopată, consideră reprezentanții taximetriștilor. Conform contractului de comodat, nu exista bunuri care pot fi oprite de ANAF iar deținătorii de flote își pot schimba societățile de fiecare dată când există o problema cu legea, fără a exista repercusiuni. Există deja exemple de firme care au făcut evaziune fiscală de aproximativ 9 milioane de euro, susțin ei
”Noi cerem ca și la societățile de taxi, ca mașinile care fac ride-sharing sa fie înregistrate pe societatea respectivă iar, in cazul in care nu-si indeplinesc obligatiile fiscale ANAF sa aibă ce să execute.”
Protestul lor este motivat de inabilitatea statului de a crea un mediu concurențial, corporațiile fiind ajutate să-și mărească profitul, consideră taximetriștii care au ales protestul pentru a-și face auzită vocea.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News