Potrivit unui studiu efectuat de Novel Research, la inițiativa Provident Financial România, românii au început să acorde o mai mare atenție cheltuielilor zilnice și caută în permanență să-și optimizeze bugetul personal. Astfel, 8 din 10 consumatori români urmăresc evoluția bugetului personal, deși doar 13,5% țin o evidență scrisă a veniturilor și cheltuielilor. Aproximativ 41,3% dintre respondenți sunt, însă, foarte interesați să-și dezvolte cunoștințele de gestionare a bugetului personal, relevă studiul efectuat în perioada 9-19 iulie pe un eșantion de 1.002 respondenți din mediul urban.
Peste 57% din cei chestionați consideră că au un nivel de trai mediu sau peste medie și își pot permite să cumpere bunuri mai scumpe, chiar dacă fac uneori sacrificii în alte domenii, în timp ce aproape 3% dintre aceștia susțin că au un buget acoperitor pentru tot ceea ce le este necesar. Astfel, 14,3% dintre români se încadrează întotdeauna în veniturile obținute, în timp ce 29,9% fac acest lucru cu regularitate. Doar 22% dintre cei chestionați nu reușesc aproape niciodată să cheltuie mai puțin decât câștigă.
Gestionarea mai bună a bugetului personal este o prioritate pentru majoritatea respondenților. 3 din 10 respondenți economisesc în fiecare lună, iar 23,5% pun bani deoparte atunci când au în plan o investiție pentru confortul personal. Dintre aceștia, aproximativ 55% caută întâi să economisească și apoi să cheltuiască bugetul disponibil, în timp ce restul obișnuiește mai întâi să cheltuiască și să economisească ceea ce rămâne.
„Rezultatele studiului confirmă încă o dată importanța investițiilor în educație financiară, una dintre prioritățile strategiei noastre de dezvoltare durabilă. Încă din 2008 susținem activ programe menite să îmbunătățească nivelul de cunoștințe financiare ale românilor și suntem bucuroși să observăm, comparativ cu rezultatele studiului desfășurat în 2011, o creștere a interesului consumatorilor pentru informare înainte de a-și asuma un angajament financiar”, a declarat Ivo Kalik, directorul general al Provident Financial România și Bulgaria.
Astfel, 13% dintre respondenți susțin că nu se îndatorează, iar o treime dintre românii care au datorii pun acumularea lor pe seama lipsei de cunoștințe aprofundate cu privire la gestionarea bugetului și a datoriilor. 7 din 10 români resimt datoriile ca pe un disconfort psihic, dar peste două treimi dintre cei chestionați spun că gradul personal de îndatorare nu reprezintă un motiv de îngrijorare, aceștia fiind convinși că vor găsi cea mai bună soluție pentru a-și reechilibra bugetul. Numai 8,9% percep datoriile drept un factor de stres și consideră că nu au la îndemână soluții pentru a le achita, tendința fiind mai pronunțată în cazul păturii sărace și private de educație financiară, care alocă un timp mai mare pentru gestionarea banilor.
Ca elemente luate înainte de a contracta un credit, românii se uită mai întâi la valoarea ratei lunare, dar și la timpul necesar returnării creditului.
Despre participarea la un fond de pensii, studiul a scos în evidență că 4 din 10 români nu se gândesc la niciun fel de pensie, peste 45% au cunoștințe reduse de pensii, iar unul din 10 români nu are niciun plan de pensii pentru viitor.
Ca soluții de investiții, românii sunt interesați în achiziții de aur și argint, investiții imobiliare și afaceri proprii, potrivit studiului menționat.
Educația financiară este așadar o prioritate pentru români, aproape jumătate dintre cei chestionați fiind interesați să-și dezvolte cunoștințele cu privire la buget. Mai mult, 46,8% dintre cei chestionați admit că au cunoștințe reduse în materie de termeni financiari sau realizarea de investiții, iar o mai bună înțelegere i-ar ajuta să-și îmbunătățească bugetul și gradul de economisire.
Despre Provident Financial România
Provident Financial România este o instituție financiară nebancară înregistrată în Registrul General al Băncii Naționale a României și este parte a grupului britanic IPF, care are peste 2,4 milioane de clienţi în şase ţări din Europa Centrală şi de Est, precum şi în Mexic. IPF este unul dintre cei mai mari angajatori britanici din Europa Centrală și de Est și este una dintre cele mai puternice 250 de companii internaţionale listate la Bursa din Londra.
În cei 7 ani de prezență pe piața locală, compania a investit în România peste 180 de milioane de euro și a contribuit la bugetul de stat cu taxe în valoare de peste 25 de milioane de euro. Provident are acum peste 780 de angajați și colaborează cu peste 3.800 de agenți independenți în peste 70 de orașe din întreaga țară (www.provident.ro).
Despre Novel Research
Novel Research combină prin intermediul acționarilor săi experiența și eficiența companiilor multinaționale cu înțelegerea riguroasă a proceselor de marketing și creativitatea specifice numai agențiilor mici.
Majoritatea jucătorilor prezenți pe piața din Romania își concentrează eforturile de cercetare de piață pentru a menține paritatea informațiilor cu concurența, abordările care dau perspectivă fiind aproape absente.
Credem că paritatea informației nu este suficientă dacă vrei să câștigi într-un mediu dinamic și competitiv. Novel Research valorifică creativitatea și gândirea “out of the box” pentru o înțelegere mai profundă a consumatorului.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu