PROVIDENT. Decizie importantă luată de un furnizor de credite, menită să răspundă cât mai eficient nevoilor acelor clienți care au deja o experiență cu alți creditori, dar și pentru evitarea situațiilor de supra-îndatorare care ar putea afecta istoricul lor de creditare.
PROVIDENT. PROVIDENT Financial România a anunțat, luni, în cadrul unei conferințe de presă că a început testele tehnice în vederea colaborării cu Biroul de Credit, precizând, totodată, că se așteaptă să înceapă interogările în primul trimestru din 2015.
Referitor la această decizie a Provident Financial România, directorul general al instituției financiare nebancare, Viktor Boczán, a precizat: "Colaborarea cu Biroul de Credit este un pas firesc în dezvoltarea noastră și completează sistemul nostru de scoring și principiile responsabile pe baza cărora luăm deciziile de creditare. Agenții vor continua să ne ofere o abordare personalizată a procesului de evaluare a clienților. În plus, parteneriatul cu Biroul de Credit ne va ajuta să răspundem mai bine nevoilor clienților care au deja o experiență cu alți creditori și să evităm situațiile de supra-îndatorare care ar putea afecta istoricul lor de creditare".
În cadrul conferinței, Vlad Șandru, directorul de comunicare al PROVIDENT Financial România, a oferit mai multe detalii: "Până acum nu am colaborat cu Boiroul de Credit. Considerăm că am ajuns la nivelul de dezvotare necesar să începem această colaborare. Testăm în ce măsură suntem compatibili cu sistemele lor și ne asteptăm să realizăm primele interogări la începutul anului viitor. Asta înseamnă că se completează acele principii de creditare responsabilă. În fiecare an, agenții noștri realizează peste 16 milioane de intercațiuni cu clienții noștri în România, ceea ce noi credem și știm că este mai puternic decât orice sistem de verificare a bonității din lume, pentru că noi înțelegem nevoile și dacă circumstanțele clienților noștri se schimbă, vizitându-i săptămânal. În consecință, prin colaborarea cu Biroul de Credit, dacă avem un client nou care știm că are deja o experiență cu un creditor și că plătește la timp, el poate primi de la început o sumă mai mare de bani".
PROVIDENT Financial România nu-și penalizează clienții pentru întârzieri la plată, când aceștia întâmpină dificultăți reale
"În momentul acesta, avem la nivel național peste 850 de angajați și colaborăm cu peste 4.200 de agenți independenți care ne rerprezintă în casele clienților. Ei sunt cei care le prezintă clienților ofertele de împrumut, semnează contractul și, pentru clienții care aleg și serviciul de gestionare la domiciliu, sunt cei care vizitează ulterior clienții pentru încasarea ratelor", a precizat Vlad Șandru.
PROVIDENT. În plus, reprezentantul Provident Financial România a vorbit și despre nivelul creditelor neperformante: "Ca orice business care presupune înmânarea de bani și împrumuturi există și credite neperformane, însă nivelul acestora este la un nivel acceptabil. De exemplu, provizioanele pentru creditele neperformante, la iunie 2014, erau undeva la 12%. De precizat că fiind împrumuturi de valoare mică, pe termen scurt, valoarea individuală a restanțelor nu depășește 5.000-6.000 de lei, în concluzie, prin comparație cu alți creditori care oferă sume mult mai mari, pe perioade mult mai lungi, nouă ne este mai ușor să încercăm să găsim o variantă amiabilă prin care clientul să-și poată restitui datoria la timp. Mai mult, noi nu ne penalizăm clienții pentru întârzieri la plată atunci când întâmpină dificultăți reale. Dacă poate dovedi că are difiultăți, precum diminuarea venitului sau pierderea locului de muncă, necaz sau bucurie în familie, suntem înțelegători și putem să reeșalonâm împrumutul fără niciun cost suplimentar", a mai declarat Vlad Șandru.
PROVIDENT Financial România, planuri de viitor
De asemenea PROVIDENT Financial România vizează și creșterea profitului anual: "Profitul la nivelul țării, în 2013, a fost la 6 milioane de lire sterline, în contextul în care valoarea investițiilor a fost din 2006 până în prezent de 230 de milioane de euro, dar ne așteptăm ca, pe măsură ce ajungem la acoperire națională, inclusiv în populația rurală, să ajungem la un profit anual de circa 16-18 milioane de euro", a mai precizat Vlad Șandru, Manager de Comunicare al Provident Financial România.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu