Grupul auto francez PSA şi partenerul său Dongfeng Motor Corp au fost de acord să renunţe la mii de angajaţi din China şi să închidă activitatea a două din cele patru fabrici unde produc împreună vehicule, pentru a reduce pierderile cauzate de încetinirea celei mai mari pieţe auto mondiale, se arată într-un document consultat de Reuters.
Dongfeng Peugeot Citroen Automobiles (DPCA), societatea mixtă a celor doi producători auto cu sediul în Wuhan, în centrul Chinei, îşi va înjumătăţi numărul de angajaţi la 4.000 deoarece va închide o uzină şi va scoate la vânzare o fabrică, conform înţelegerii încheiate luna trecută între şeful PSA, Carlos Tavares, şi preşedintele Dongfeng, Zhu Yanfeng, se arată în document.
Ambele companii au refuzat să comenteze restructurarea operaţiunilor. 'Lucrăm cu partenerii noştri la îmbunătăţirea performanţelor afacerii noastre în China', a declarat un purtător de cuvânt al PSA. Conform unor surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul, grupul francez ameninţase că va renunţa la parteneriatul de 27 de ani cu Dongfeng, care deţine 12,2% din PSA, sau chiar va ieşi de pe piaţa chineză. 'Suntem foarte aproape de o retragere din China. Situaţia este într-adevăr serioasă', a precizat sursa, apropiată de Board-ul PSA.
Vânzările PSA în China au scăzut la 251.700 vehicule anul trecut, de la nivelul ridicat din 2014 de 731.000 unităţi. Conform surselor, DPCA va închide fabrica Wuhan 1 iar producţia va fi transferată la unitatea Wuhan 3. Numărul de angajaţi va fi redus de la 8.000 la 5.500 până la finalul lui 2019 şi la 4.000 în următorii trei ani, după vânzarea unităţii Wuhan 2. Săptămâna trecută, Bloomberg a anunţat, citând surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul, că Dongfeng explorează opţiunile privind participaţia sa de 2,2 miliarde de euro (2,5 miliarde de dolari) deţinută la grupul auto francez PSA, şi ar putea decide vânzarea parţială sau completă a acţiunilor. În ultimii luni compania chineză de stat a discutat cu potenţiali consilieri modul în care poate valorifica participaţia de 12,2% deţinută la producătorul auto francez.
Ca parte a revizuirii strategice a operaţiunilor, Dongfeng Motor a analizat diverse tranzacţii, inclusiv vânzarea parţială sau completă a acţiunilor, susţin sursele. O astfel de tranzacţie ar putea afecta echilibrul delicat între Dongfeng Motor, Guvernul francez şi familia Peugeot, care fiecare deţin 12,2% din companie. În China - cea mai mare piaţă auto din lume - PSA nu a reuşit să-şi majoreze vânzările pentru că nu a adus îmbunătăţiri modelelor oferite clienţilor şi nu a lansat SUV-uri - preferate de chinezi. În primul semestru din acest an, vânzările PSA au scăzut cu 60% în Asia, ceea ce a dus la un grad redus de utilizare a facilităţilor de producţie din China. Piaţa auto chineză a înregistrat în iunie o scădere a vânzărilor de 9,6%, aceasta fiind a 12-a lună consecutivă de declin, după un recul de 16,4% în mai şi de 14,6% în aprilie, arată cele mai recente date publicate de Asociaţia Producătorilor Auto din China (CAAM).
Grupul auto francez PSA a raportat o scădere cu 12,8% a vânzărilor globale în primul semestru din 2019, pe fondul reducerii cererii pe pieţele emergente pentru brandurile sale Peugeot, Citroen, DS, Opel şi Vauxhall. În primele şase luni din acest an, vânzările au coborât la 1,9 milioane de vehicule, de la 2,18 milioane de unităţi în perioada similară din 2018, a anunţat luni PSA.
În Europa, cea mai mare piaţă a PSA, livrările au urcat cu 0,3%, stimulate de succesul Opel. 'În pofida declinului înregistrat pe pieţele auto globale în primul semestru din 2019, echipele noastre comerciale au reuşit să majoreze cotele de piaţă în unele ţări, în special în Europa şi Africa', a afirmat directorul general Carlos Tavares. Cea mai semnificativă scădere a vânzărilor PSA, de 60,6%, s-a înregistrat în China, unde grupul are două societăţi mixte cu producătorii auto Dongfeng şi Changan.
Şi în America de Sud livrările au înregistrat un declin de 29,3%, în timp ce în Orientul Mijlociu şi Africa acesta a fost de 68,4%. În martie 2017, producătorul auto francez a acceptat să achiziţioneze Opel cu 2,2 miliarde de euro (2,4 miliarde de dolari) de la General Motors. Conform strategiei prezentate recent, Opel intenţionează să redevină profitabilă până în 2020 şi să ofere versiuni electrice ale tuturor vehiculelor sale de pasageri până în 2024. Până atunci, compania vrea să ajungă la o marjă de profit de 2%, urmând să crească la 6% până în 2020.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News