Departamentul pentru Transporturi şi Infrastructură al Partidului Social Democrat atrage atenţia asupra unei măsuri menite să destabilizeze transporturile aeriene din România, şi anume demararea procedurilor de comasare a aeroporturilor Arad şi Timişoara, la presiunile secretarului executiv PDL, Gheorghe Falcă.
Astfel, pentru anul 2011, se doreşte comasarea aeroporturilor Timişoara şi Arad, în compania aeroportuară Banat, pentru înfiinţarea căreia se va face un studiu de fezabilitate pentru care s-au alocat 220.000 euro. Pentru acelaşi obiectiv, în anul 2009, un studiu de fezabilitate costa 15.000 euro. Această comasare nu se poate face fără un plan de fuziune care să arate oportunitatea şi necesitatea procedurii, care însă, în modul cum este propusă acum, nu are niciun temei economic sau de eficientizare a activităţii, susţine PSD, într-un comunicat de presă.
Aeroportul Arad nu dispune de capacitatea şi de dotările necesare desfăşurării unei activităţi aeriene de anvergura celei care se desfăşoară pe aeroportul din Timişoara. Pe aeroportul Arad nu se desfăşoară zboruri comericiale, iar singurele avioane de mică dimensiune care aterizează la Arad sunt cele ale Blue Air, din cadrul contractului cu Poşta Română.
Mai mult, sunt 40 de km între aeroporturile Arad şi Timişoara, iar, după inaugurarea autostrăzii, vor fi 20 km, ceea ce contravine normelor europene care spun că nu este necesară existenţa a două aeroporturi la o distanţa mai mică de 20 km, susţine sursa citată.
Până în ianuarie, aeroportul din Arad nu dispunea de autorizare de operare pe transport internaţional. La începutul anului, în mare grabă, i-a fost acordat acest permis, deşi aeroportul nu dispune de toate elementele de securitatea necesare pentru operare, iar pe una dintre direcţiile de aterizare, liniile aeriene trec pe teritoriul Ungariei, iar pe cealaltă linie, se trece peste o clădire foarte înaltă din Arad, manevrele de aterizare fiind, astfel, îngreunate.
În acelaşi timp, aeroportul din Timişoara, a înregistrat, în 2010, un trafic de 1.100.000 de pasageri, iar pentru 2011 se estimează 1.200.000 pasageri, capacitatea maximă a aeroportului fiind de 3.000.000 pasageri.
Ministerul Transporturilor a impus taxe maximale de operare pentru aeroportul Timişoara, pentru a descuraja principalul operator, Wizz Air (400.000 pasageri anual) să mai desfăşoare activitatea în Timişoara, iar acesta nu mai beneficiază nici de reduceri pentru volumul de pasageri, se mai arată în comunicatul PSD.
Motivele reale pentru care se fac aceste presiuni sunt legate de finănţările europene pe care urmează să le primească aeroportul Timişoara, în vederea dezvoltării activităţii şi efectuării de investiţii de modernizare, bani pe care Gheorghe Falcă doreşte să îi ducă la Arad, prin fuziune, transferând astfel toate resursele de care dispune aeroportul Timişoara, către aeroportul din Arad, care nu dispune nici de resurse financiare şi nici de capacitatea de a desfăşura o activitate de asemenea anvergură.
Departamentul pentru Transporturi şi Infrastructură din PSD cere Ministrului Transporturilor, Anca Boagiu, să dispună imediat un control în privinţa necesităţii şi oportunităţii desfiinţării unuia dintre cele mai importante aeroporturi din România şi să comunice public opinia ministerului faţă de această fuziune.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu