Departamentul pentru Transporturi şi Infrastructură al Partidului Social Democrat a atras atenţia, de-a lungul timpului asupra numeroaselor probleme pe care le are compania Tarom, din cauza managementului defectuos şi al dezinteresului Ministerului Transporturilor faţă de singura companie aeriană de stat a României.
Aşa cum am avertizat de nenumărate ori, compania Tarom se apropie de un colaps financiar, fiind în al patrulea an, consecutiv, în care înregistrează pierderi colosale.
Conform situaţiilor financiare, în anul 2010, Tarom a înregistrat o pierdere de 332,48 milioane lei (79,97 milioane euro), în creştere cu 41,6% faţă de anul 2009, când s-au raportat pierderi de 234,69 miloane lei, se arată într-un comunicat trimis redacţiei.
În cei doi ani de mandat cât a fost la conducerea companiei aeriene de stat, Ruxandra Brutaru, protejata tuturor miniştrilor PDL ai transporturilor şi a lui Traian Băsescu, a produs pierderi record, de 136 de milioane euro.
Şi în anul 2008, la Tarom, s-a înregistrat o pierdere operaţională de 71 milioane dolari, corectată cu venituri financiare până la 33 milioade dolari pierdere.
Veniturile companiei au urcat, în 2010, cu 15% şi au ajuns la 1,287 miliarde lei (305,93 milioane euro). În acelaşi timp, cheltuielile au crescut cu 20,8%, de la 1,34 milioane lei la 1,62 miliarde lei.
De asemenea, o altă problem majoră o constituie întârzierea cu care se prezintă, în fiecare an, situaţiile financiare ale companiei, în mod voit, pentru a se ascunde situaţia reală şi pentru a se găsi cât mai multe justificări la dezastrul în care se află compania, de când PDL a preluat conducerea Ministerului Transporturilor.
În acelaşi timp, cu banii pe care compania Tarom i-a pierdut în ultimii ani, din cauza conducerii, şi care, cel mai probabil nu vor fi recuperaţi, s-ar fi acoperit cererile medicilor de familie, care doreau o majorare a bugetului lor cu 200 milioane lei, pentru ca medicina de familie şi, în final, pacienţii, să supravieţuiască.
Citeşte şi:
Tarom umflă buzunarele clientelei portocalii: contractul cu Poşta, cedat Blue Air
Comparativ, în anul 2000, guvernarea Năstase a preluat compania cu 62 milioane dolari pierdere. În anul 2004, urmare a guvernării PSD, compania a ajuns la un profit de 100 milioane dolari. Acest lucru demonstrează că este nevoie de ani întregi pentru rentabilizarea unei companii de dimensiunile Tarom.
Situaţia gravă este cauzată de contractele dezavantajoase pentru compania TAROM, încheiate de fosta conducere, de amatorismul şi lipsa de pricepere a Ruxandrei Brutaru, de interesele personale ale acesteia, dar şi de ignoranţa Ancăi Boagiu, care, în ciuda sesizărilor repetate ale Departamentului pentru Transporturi al PSD, a refuzat să adopte măsurile necesare şi să destituie conducerea incompetentă.
Departamentul pentru Transporturi şi Infrastructură al PSD cere Ministrului Anca Boagiu să îşi asume răspunderea pentru situaţia financiară gravă în care se află compania Tarom şi cere să dispună sancţionarea vinovaţilor şi recuperarea pierderilor.
De asemenea, conducerea Ministerului Transporturilor, trebuie să explice de ce, după 4 ani de pierderi colosale, nu este nimeni tras la răspundere şi de ce doar cetăţenii României trebuie să suporte costurile incompetenţei şi intereselor de partid ale PDL, sub forma concedierilor, scumpirilor, condiţiilor tot mai restrictive de acces la învăţământ şi sănătate, relatează comunicatul PSD, semnat de către Dragoş Titea.
Citeşte şi:
Tarom nu va mai fi privatizat. Guvernul va scoate la vânzare doar un pachet minoritar
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu