Psihologul Radu Leca a vorbit, la ”Pastila de Frumusețe”, despre riscurile la care ne expunem atunci când facem cumpărături online.
Perioada pandemiei a dezvoltat foarte mult domeniul cumpărăturilor online, iar în preajma sărbătorilor, pentru a evita traficul poate să fie o variată ideală de a vă asigura că vă cumpărați ceea ce vă doriți.
Psihologul Radu Leca atrage însă atenția cu privire la capcanele în care puteți pica, atunci când faceți astfel de achiziții, chiar dacă la o primă vedere pare că aveți control asupra ”coșului”.
”Există un pericol mare în interiorul spațiului online. Fotografia realizată de un profesionist sau de un program AI care prezintă produsul într-o lumină seductivă, ce nu are legătură cu realitatea”, a spus Radu Leca în cadrul emisiunii Pastila de frumusețe de la DCNews și Spectacola.
De altfel, acesta a prezentat din experiența proprie o situație în care ceea ce era prezentat pe online diferea în totalitate cu ceea ce a găsit în colet.
”De curând, am descărcat, activat și cumpărat o sumă considerabilă de bunuri, cu o sumă considerabilă de bani. Din punctul meu de vedere 350 de lei este mult, cât am dat pe un produs pe care, evident, l-am returnat. Produsul spunea așa: Fleece (polarul), realizat pentru -20 de grade, wind-shield.
M-am gândit: Sună bine, produsul e bun, făcut în Polonia. L-am achitat, a venit și când am desfăcut pachetul nu era ceea ce trebuie. Nu era wind-shield, era un simplu polar, o mizerie, l-am returnat”, a mai spus psihologul.
Mai mult decât atât, pe lângă diferențele dintre ce vedem și ce cumpărăm, potrivit psihologului, un pericol uriaș, în legătură cu cumpărăturile online, este dat de clonarea de card sau chiar furtul de date.
”Oamenii slabi cognitiv văd o cremă pentru pantofiori care scoate petele, până la celebrele costume de remodelare corporală prin extragerea transpirației ca și cum ar fi niște mașinuțe nanotehnice care te ajută să slăbești când dormi, până la celebrele centuri de fitness care îți creează vibrații în zona abdomenului și tu a doua zi dimineață ești un pachet de mușchi, până la elemente ce țin de bijuterii de marcă ce au lipsă un anumit tip de unghi care le fac sau nu să fie reale.
FOTO: Freepik @lookstudio
În interiorul cumpărăturilor online, din păcate, clickurile, respectiv simplitețea prin care poți accesa orice produs, te duc într-o zonă de accesare a propriilor furii. Când ești furios și determini în interiorul minții tale apariția cumpărăturii compulsive, te vei purta în spațiul online așa cum te porți în magazinele de hrană când te duci nemâncat. Cumperi tot!
În magazinele mari realizate de retaileri există trei elemente care pe mine mă fascinează prin modul manipulativ de a intra în contactul cumpărăturilor, respectiv de a intra în contact cu posibilii cumpărători și cu produsul lor”, a mai spus psihologul.
Iar ca o concluzie a siguranței în privința cumpărăturilor, mai ales cele compulsive, Radu Leca susține că nu avem siguranță nici în magazinele online, nici în cele clasice.
”În online ești frustrat și sedus de culoare, conținut, sunet, promisiuni și, evident, de bani. În magazin ajungi să vânezi, nu la noi, că aici nu există, prin vecini, în care sunt zone comerciale de tip Case de Modă care te ajută să cumperi, cu puțini bani, brand-uri importante, reale. Numai că acele reduceri se întâmplă după 17 ianuarie. Prefer să urc în mașină, decât să aștept încă o minciună pentru sărbătorile românești, în mall-uri. Aș da dovadă de maximă prostie să îmi bat joc de banii mei”, a mai spus psihologul.
Mai multe în video:
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News