EXCLUSIV  Psihologul Leca, palmă pentru părinți înainte de Crăciun: Ce sunt eu pentru copil? O piatră de gâtul lui. De ce? Fiindcă nu l-ai învățat să își strângă bani pentru ceea ce își dorește

FOTO: Freepik
FOTO: Freepik

Psihologul Radu Leca a vorbit, la Pastila de frumusețe, despre greșeala majoră pe care o fac părinții în perioada sărbătorilor.

”De ce avem nevoie să ne asigurăm liniștea de sărbători? Nu cumva este vorba despre ideea de a nu suferi? De ce ajungi să suferi din prea-plinul emoțional al celorlalți? De ce ajung ei să te considere un tonomat de sărbători”, se întreabă psihologul Radu Leca.

Andreea Cercel, realizatoarea emisiunii Pastila de frumusețe, susține că de cele mai multe ori dorința de a le face cadouri copiilor vine mai mult din parta părinților, momentt în care psihologul a subliniat că totul ține de educație.

”Când tutorele (n.r. la modul general, aici intrând și categoria părinților) devine responsabil pe educația copiilor, automat această responsabilitate se extinde și la nivel de formulare, proiectare, asamblare, expunere strategică a dorinței.

Dar, această formă de asamblare a dorinței poate fi împachetată din punct de vedere psihoemoțional de către minor, în speță de către preadolescent și adolescent, într-o structură manipulativă.

Și ofer un simplu exemplu. Adolescentul care trece prin fața celebrelor magazine de brand, vede în vitrină o pereche de adidași și spune: Ah, piciorușele mele ar fi foarte încântate să poate așa ceva!

Tutorele își aduce aminte de copilăria în care puștiul nu a cerut nimic, el a folosit cuvântul piciorușe, diminutiv, și automat sentimentul de cumpărare al acelui produs a devenit pregnant. Și evident că se duce să îl cumpere. Avem de-a face cu o manipulare? Da.

Când elementele de acest evoluează și trecem de la o pereche de adidași la o pereche de cercei cu diamant sau pentru un diamant în dinte sau odată făcut 18 ani, un tatuaj mare pe spate pentru care tati trebuie să plătească, tu trebuie să raționezi și să îți spui așa: Ce sunt eu pentru copil? O piatră de gâtul lui. De ce? Fiindcă nu l-ai învățat să își strângă bani pentru ceea ce își dorește timp de 10-12 ani, timp în care el devine conștient lângă tine”, a mai spus psihologul în emisiunea Pastila de frumusețe de la DC News și Spectacola.

Bugetul de sărbători mai mare, semn al cumpăratului compulsiv 

Mai mult decât atât, psihologul a atras atenția cu privire la valoarea cadourilor, pentru care bugetul ”deviază de la traiectoria absolut firească” pe care ar trebui să o aibă.

”Nu se pune problema numai de spectacol, se pune problema de strategie. Următorii 2 ani și jumătate care urmează, la nivel de țară, vor aduce schimbări din punct de vedere structural economic uriașe. Noi avem nevoie să înțelegem cum funcționăm, din punct de vedere financiar și economic, tipurile de resurse la care avem acces, tipurile de elemente concrete pe care ne bazăm, din punct de vedere financiar, relația pe care o avem cu autoritățile, respectiva tuturor impozitelor și a taxelor, fiindcă nu mai avem nevoie să arătăm bogăție și valoare materială în următorii doi ani și jumătate. Trebuie în schimb să arătăm și să demonstrăm ideea de cumpătare.

Când ajungem să cumpărăm elemente care depășesc bugetul de sărbători, noi realizăm acest fapt compulsiv, fără să avem un gând logic în cap, și atunci copilul, pe care îl încălțăm și îmbrăcăm cu lucruri scumpe, își va depăși statutul de copil simplu. Și va dori să ne fie egal, el neavând nici măcar 1% din informația pe care o avem în cap, iar când îl vom ruga ca el să citească, măcar 20% până la vârsta noastră, ceva din ce am citit noi, răspunsul lui va fi: Nu, fiindcă nu îmi place”, a mai spus psihologul.

Citește și: Crăciunul de astăzi, spulberat de psihologul Radu Leca: Vorbim despre un dezastru real

Mai multe în video:

Youtube video image

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel