Odată cu dezvoltarea tehnologiei firmele investesc miliarde de euro în publicitatea pe Internet. Hackerii au creat conturi clonă și astfel au reușit să sifoneze miliarde de euro.
Estimările făcute de specialiștii în marketing arată că sumele investite în publicitatea online vor crește până la sfârșitul anului cu 19%, la aproape 130 de miliarde de dolari. Asta înseamnă 54% din totalul bugetelor alocate pentru marketing în Statele Unite ale Americii, aproape jumătate din sumele care se vor cheltui la nivel mondial pentru publicitatea online. O firmă israeliană, specializată în securitate cibernetică, afirmă că "aceste companii sunt atrase de un miraj, de multe ori, iluzii digitale". Pentru că, spun ei, "de multe ori 20% din aceste bugete sunt de fapt furate prin diverse metode de fraude pe Internet.
Se estimează că anul trecut 12 miliarde de dolari au fost fraudate în Statele Unite, prin intermediul platformelor online. Suma ar putea crește la 50 de miliarde de dolari, pe măsură ce metodele de fraudare devin din ce în ce mai sofisticate și greu de combătut. Cele mai multe companii cumpără publicitate online în sistem de programare. Acestea presupun schimburi de date între platformele online precum Facebook, Instagram sau Youtube și creatorii de conținut". Autorii raportului susțin că "au apărut platforme de conținut de tip exchange care le imită pe cele reale. Acestea intermediază relația dintre companie și clienții pe care aceștia îi urmăresc. Așa s-au creat medii online false, o altfel de realitate virtuală. Companiile alocă bani mulți pentru reclamele online dar acestea nu ajung la persoanele reale. Se plătește, astfel, pentru o reclamă pe care nimeni nu o vizualizează".
Toate aceste fraude sunt realizate cu ajutorul indirect al utilizatorilor, spun experții. "Aceștia descarcă fără să știe diverse tipuri de viruși care le analizează profilul și cunosc toate detaliile acestuia. Conturile personale sunt folosite apoi pentru a crea conturi clonă care să mimeze traficul în spatele cărora se află hoții. Nu se fură din buzunarul consumatorilor, dar aceștia sunt parte din fraudă, fără să știe și fără să vrea. Cei care au de pierdut sunt companiile care deși plătesc, nu primesc publicitatea online dar și creatorii de conținut. Astfel realitatea virtuală s-a transformat și a creat în interior ei o altă realitate", spun autorii studiului.
Vezi și: Atac cibernetic. Românii, în top: Îngrijorare uriașă
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu