Vânzările de publicitate pe dispozitivele mobile la nivel mondial ar putea crește cu 62% anul acesta. Statele Unite ale Americii ocupă prima poziție în clasament, deoarece aproximativ 2,3 miliarde de dolari, din totalul de 6,43 de miliarde de dolari alocat pentru publicitatea pe telefonul mobil la nivel mondial în 2012, merg către piața din Statele Unite.
Potrivit cercetărilor efectuate de eMarketer este de așteptat ca Japonia să piardă primul loc în topul țărilor care atrag cei mai mulți bani din publicitatea pe dispozitivele mobile.
În curând, utlizatorii telefoniei mobile vor fi nevoiți să vizioneze un spot de 15 secunde înainte de a trimite un mesaj sau de a asculta o melodie descărcată de pe Internet.
Sectorul dispozitivelor mobile cunoaște în prezent cea mai rapidă dezvoltare în privința vânzărilor din publicitate. În același timp publicitatea pe aceste dispozitive reprezintă încă o sumă destul de mică, circa 1% din totalul veniturilor din publicitate la nivel mondial.
"Va trebui să treacă mult timp până când publicitatea pe dispozitive mobile să ajungă mediile tradiţionale, precum televiziunea, presa scrisă şi internetul", potrivit studiului eMarketer.
Totodată publicitatea pe Internet va cunoaște o creștere de 21% în 2012, până la 107,3 miliarde de dolari. Internetul va atrage în acest fel mai mult de o cincime din sumele alocate publicității la nivel mondial, se precizează în alt studiu efectuat de eMarketer.
Şi în privinţa publicităţii pe internet, Statele Unite ale Americii ocupă primul loc, cu 39,5 miliarde de dolari, în timp ce Japonia se situează pe poziţia a doua, cu 9,6 miliarde de dolari, iar China pe locul al treilea, cu 7,36 miliarde de dolari. Este de așteptat ca până în anul 2014, China să întreacă Japonia în ceea ce privește veniturile atrase din publicitatea pe internet.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News