Pumnul lui Băsescu i-a luat faţa lui Dorel anti-Băsescu. Clipul uitat al campaniei electorale din 2009

dorel-anti-basescu
dorel-anti-basescu

În noiembrie 2009, între cele două tururi de scrutin ale alegerilor prezidențiale, un clip în care preşedintele Traian Băsescu apărea lovind un copil a ţinut capul de afiş al dezbaterilor, până în duminica votului decisiv. Marele perdant nu a fost, însă, Băsescu, ci Dorel, celebrul muncitor din reclamele de la Coniacul Unirea. Mostră de publicitate negativă, care țintea electoratul lui Traian Băsescu, clipul cu Dorel a fost postat pe YouTube în 26 noiembrie 2009. Adică... în ziua în care apărea şi clipul cu pumnul. Spre deosebire de alte materiale video din campania electorală, în care se parodiau scene din filme străine, în acest clip joacă actori cunoscuți ai reclamelor TV românești. Practic, cineva din tabăra adversă a finanțat producția unui scurt metraj, pe care l-a ”urcat” pe YouTube, sub egida traianbasescu.org.

Clipul cu Dorel anti-Băsescu a ieșit pe piață într-un moment când atenția publicului era concentrată asupra filmulețului în care președintele bruschează un copil. Dezbaterea generată de acest clip a eclipsat câteva zile orice altă temă de campanie. Spre deosebire de parodia în care Hitler vorbește ca Băsescu sau scheciul în care ”electoratul” urlă când se trezește în pat cu același personaj, clipul cu Dorel nu a fost promovat, de ”binevoitori” care semnalau redacțiile de știri. Clipul electoral cu Dorel nu a avut nici pe departe succesul celorlalte materiale video postate pe YouTube, în care aceiaşi actori făceau reclamă la coniacul Unirea. Astfel, filmulețele în care Dorel face reclamă la Unirea au strâns între 60.000 şi  200.000 de vizualizări, iar Dorel anti-Băsescu a fost văzut de numai 7.000 de ori!

Cei care au creat clipul se bazau, pentru a-l transforma în hit, pe lângă talentul actorilor, și pe discuțiile ce urmau a fi generate de asocierea președintelui cu o băutură alcoolică, așa cum este Unirea. Postarea s-a făcut sub egida unui site ”pirat”, înregistrat în Olanda, care a folosit o vreme identitatea lui Traian Băsescu pentru a lansa mesaje împotriva acestuia. Postarea a două clipuri anti-Băsescu, în aceeași zi, ar putea fi un indiciu că nu s-au coordonat foarte bine cele două echipe de campanie, după ce partidele lor au ales să colaboreze în turul II. Sau că filmulețul de la Ploiești a fost ținut secret până și pentru managerii campaniei electorale a lui Mircea Geoană.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel