Vocea utilizatorului de internet s-a impus din ce în ce mai mult în conceperea și lansarea de produse.
Înainte de era internetului, consumatorii nu aveau aproape nicio putere cu privire la produsele care ajungeau pe piață. Aceasta din cauza faptului că producătorii nu aveau posibilitatea să-și întrebe viitorii clienți ce vor de la un anume produs și care ar fi opinia lor cu privire la design sau funcționalitate.
Internetul a schimbat schimbat situația, astfel că viitori consumatori pot oferi idei și sugestii cu privire la produsule ce vor fi lansate. Nenumărate produse existente astăzi pe piață au la bază ideile propuse de potențialii consumatori, ca urmare a sondajelor sau focus group-urilor efectuate online de companii. Iată șase produse la care au contribuit utilizatorii de internet:
1. Fiat Mio: În 2009, divizia din Brazilia a producătorului auto Fiat le-a cerut ajutorul potențialilor clienți pentru designul viitorului model. Au primit peste 11.000 de idei de la utilizatori ai rețelelor Facebook și Twitter din 120 de țări din lume. Un an mai târziu, conceptul Fiat Mio a prins contur, iar modelul a câștigat numeroase premii la târgurile auto.
2. Razer Edge: Tableta pentru jocuri cu sistem de operare Windows 8 Razer Edge este creația a aproximativ 10.000 de pasionați de jocuri. La CES, cel mai mare târg internațional de tehnologie, producătorul Razer a anunțat că va începe producția tabletei sub nume de cod Fiona PC la realizarea căreia au participat peste 10.000 de oameni, contribuind la stabilirea unor detalii precum greutate, grosime, funcționalitate și chiar preț.
3. V-Moda Crossfade M-100: Căștile au fost concepute de 200 de artiști, DJ, editori audio și audiofili, iar votul final l-au avut aproximativ 10.000 de pasionați de muzică. Pe Head-Fi, cel mai mare site din lume dedicat căștilor, s-a creat o amplă discuție referitoare la acest produs, cu peste 10.000 de comentarii.
4. Înghețata Ben&Jerry’s: În 2009, producătorii înghețatei Ben&Jerry’s au derulat un sondaj la nivel mondial pentru a le cere consumatorilor părerea despre aromele de înghețată pe care și-ar dori să le regăsească în oferta companiei. În “laboratorul online de arome”, utilizatorii puteau crea propriul fel de înghețată, căruia să-i dea și un nume. Câștigătoare a fost înghețata “Fairly Nuts”.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu