Anul 2024 marchează începutul unor schimbări majore cu privire la Rabla Clasic.
În 2024, bugetul pentru Rabla Clasic a fost diminuat la 300 de milioane de lei. De asemenea, cei care beneficiază de tichetul Rabla Clasic nu mai pot achiziționa o mașină mai scumpă de 60.000 de euro. ”Dacă-mi permit 100.000 de euro să achiziționez o mașină nouă, nu am nevoie de o bonificație din partea statului pentru asta” sublinia Laurențiu Neculaescu, președintele AFM.
Prima de casare pentru Rabla Clasic s-a menținut la 7.000 lei, respectiv 10.000 lei în cazul predării a două autovehicule uzate. ”Prima de casare se acordă pentru autovehiculul nou, exceptând motocicletele, al cărui sistem de propulsie generează maximum 150 g CO_2/km în sistem WLTP și a cărui valoare nu depășeste 60.000 euro, cu TVA inclus” conform AFM.
La prima de casare se pot adăuga următoarele ecobonusuri, astfel:
- ecobonus în valoare de 1.500 lei, pentru autovehiculul nou, exceptând motocicletele, al cărui sistem de propulsie generează maximum 120 g CO2/km în sistem WLTP;
- ecobonus în valoare de 1.500 lei, pentru autovehiculul nou, exceptând motocicletele, echipat cu motorizare GPL/GNC;
- ecobonus în valoare de 3.000 lei la achiziţionarea unui autovehicul nou, exceptând motocicletele, echipat cu sistem de propulsie hibrid;
- ecobonus în valoare de 1.500 lei, pentru casarea fiecărui autovehicul uzat cu o vechime de cel puțin 15 ani de la data fabricației și/sau care are norma de poluare Euro 3 sau inferioară.
În acest context, fondurile la Rabla Clasic s-au epuizat rapid și președintele AFM anunță că bugetul va fi tot mai mic pentru acest program. El a spus, conform unui material DCNewsTV, unde se duc banii.
Citește aici: Bugetul Rabla Clasic va scădea în fiecare an. Anunțul șefului AFM. Unde se duc banii
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News