Titi Aur, specialist în conducere defensivă, a explicat pentru DC NEWS ce consecinţe vor fi dacă radarele rutiere vor fi permise doar în maşini înscripţionate, amplasate doar în locuri semnalizate anterior, măsură care este inclusă într-un proiect de lege din Parlament.
20 de parlamentari de la toate formaţiunile vor ca radarele să fie amplasate doar în maşini inscripţionate şi poziţionate vizibil, eventual semnalizate din timp cu indicatoare de avertizare. Asta în condiţiile în care zilnic în România sunt zeci de accidente grave, soldate cu victime.
"Este un proiect al politicienilor şi MAI e împotrivă. Din păcate, tot ce vine de la politicieni e de relaxare, în timp ce tot ce vine de la MAI e de constrângere, să te facă să nu mai greşeşti.
Povestea cu radarele marcate inscripţionate nu va face nimic altceva decât ca acolo unde te avertizează că e radar să mergi încet, iar în acea zonă va fi bine, dar în restul locurilor toată lumea va merge mai tare. Asta şi pentru că toată lumea va şti că dacă apare un radar neanunţat, el nu va putea să îi amendeze. Asta înseamnă că se va putea merge cu 200 km/h, fiecare cu cât vrea, acolo unde nu există radar. Asta va duce la creşterea numărului de accidente. Dacă am avea 1 milion de poliţişti să stea la fiecare colţ de stradă, probabil ar fi în regulă, dar e puţin probabil aşa ceva. Deci probabil vor fi radare doar în locurile speciale, unde au fost accidente, ceea ce înseamnă că se vor muta punctele negre în altă parte, la câţiva kilometri distanţă. Nu e o rezolvare", a declarat Titi Aur pentru DC NEWS.
"Eu rămân la părerea mea, dar politicienii nu marşează deloc pe partea de educaţie. Eu nu cred că doar sancţiunile vor duce la o reducere masivă a accidentelor. Sigur, cu cât stau mai mulţi poliţişti în stradă, iar amenzile vor fi mai mari, accidentele vor fi mai puţine. Dar până şoferii nu vor înţelege că a conduce prudent este singurul mod în care poţi fi în siguranţă...", a mai spus acesta.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News