Raed Arafat: Sistemul digital de raportare este deja utilizat

Sistemul digital de raportare pentru SMURD, unităţi de primiri urgenţe (UPU) şi serviciile judeţene de Ambulanţă ar putea înlocui fişele de hârtie după 1 martie, a anunţat, duminică, şeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă (DSU), Raed Arafat. 

Sistemul va ajuta să se renunţe la completarea fişelor pentru pacienţi pe suport de hârtie şi va alinia România la standardele ţărilor europene, unde asemenea documente nu se mai folosesc nici în ambulanţe, nici în UPU, fiind total înlocuite cu raportările digitale.

'Sistemul digital de raportare este deja utilizat, rata de raportare la SMURD depăşind 90%, la Ambulanţă mai avem zone în care nu se raportează complet, doar parţial, iar la UPU iarăşi parţial. Suntem încă în faza de testare şi încercăm ca, până la sfârşitul lunii februarie, să îl folosim ca sistem principal de raportare. Încercăm ca, de la 1 martie, să ajungem către oprirea utilizării hârtiei în sistem, vom scoate treptat hârtia şi vom folosi doar sistemul digital de raportare. Fişele pacienţilor nu vor mai fi completate pe hârtie. Nu suntem primii care facem acest lucru, sunt foarte multe ţări în care nu se mai foloseşte hârtia nici pe ambulanţe, nici în UPU-uri, ci se folosesc doar raportări digitale. Sper ca acest sistem să intre în utilizare maximă din martie, sper să putem reuşi cel puţin pe o parte, dacă nu total să intrăm 100% pe sistemul digital', a declarat Raed Arafat la finalul unei întâlniri care a avut loc la Prefectura Cluj, citează Agerpres.

[citeste si]

Folosirea sistemului digital va aduce şi alte beneficii, cum ar fi corelarea mai uşoară şi mai specifică a datelor pacienţilor, a cazurilor, a medicaţiei folosite, precum şi alte aspecte.

'Începem să analizăm medicaţia folosită de pacient, începem să le corelăm cu cazurile, va fi şi problemă de implementare a unui management al calităţii nu numai de statistică, ci şi de observare a numărului cazurilor, costurilor', a mai spus secretarul de stat. Potrivit lui Raed Arafat, sistemul de raportare digitală este implementat de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS) în cadrul unui proiect susţinut printr-o finanţare europeană. Astfel, toate datele introduse în sistem vor putea fi accesate de către reprezentanţii DSU şi ai Ministerului Sănătăţii. 'Toată lumea a fost dotată - şi la UPU-uri, şi la serviciile de Ambulanţă, şi la SMURD - cu tablete şi sisteme fixe, calculatoare, în UPU, pentru raportări digitale la punctul de triaj, pentru cei care văd pacienţii', a spus şeful DSU.

Raed Arafat a avut, duminică, la Prefectura Cluj, la o întâlnire cu directori şi reprezentanţii sistemului medical şi ai structurilor de situaţii de urgenţă din judeţ. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel