Ca și cum YouTube nu avea destule reclame chiar și în clipurile scurte, acum gigantul introduce și mai multă publicitate. Să fie acesta începutul sfârșitului erei "YouTube gratuit"?
În ultimele luni, YouTube a devenit subiect de dezbateri printre utilizatori, datorită noii sale strategii de publicitate. Platforma video a implementat pe scară largă reclamele numite „Pause ads” care apar în momentul în care utilizatorul pune pauză unui videoclip. Spre deosebire de reclamele obișnuite care rulează înainte sau în timpul unui videoclip, noile „Pause ads” ocupă doar o parte din ecran, apărând de obicei în dreapta interfeței pe versiunea web sau deasupra secțiunii de comentarii în aplicația mobilă. Aceste reclame pot fi fie scurte videoclipuri care se repetă, fie imagini statice.
Decizia YouTube de a introduce această formă de publicitate a venit după o serie de teste extinse și, conform platformei, un feedback pozitiv din partea industriei publicitare. Oluwa Falodun, manager de comunicare la YouTube, a declarat recent că atât compania cât și utilizatorii au primit pozitiv noile reclame.
Totuși, realitatea din comunitatea online spune altceva: majoritatea reacțiilor sunt dezaprobatoare. Mulți utilizatori și-au exprimat deja nemulțumirea și iritarea pe platforme de social media precum Reddit, considerând că această schimbare le afectează în mod negativ experiența de vizionare.
YouTube susține că „pause ads” au fost introduse pentru a oferi o alternativă „mai puțin deranjantă” față de reclamele tradiționale, care nu pot fi sărite. Avantajul acestor reclame este că pot fi închise rapid, apăsând pe iconița „X” din colțul din dreapta sus.
Să fie acesta un pas spre abonamentul Premium? E clar că această inițiativă face parte din eforturile YouTube de a diversifica veniturile și de a încuraja utilizatorii să opteze pentru abonamentul Premium, este observația celor de la Gadgets360. Numai în ultimul an, YouTube a implementat mai multe modificări în strategia sa de publicitate, printre care se numără introducerea reclamelor TV care nu pot fi închise și a reclamelor mai lungi pe dispozitivele smart TV.
Cum era de așteptat, nemulțumirile utilizatorilor nu au întârziat să apară. Deși YouTube susține că aceste măsuri vor oferi o experiență de vizionare mai puțin deranjantă, nemulțumirea utilizatorilor continuă să crească. Mulți și-au exprimat deja frustrarea pe diverse platforme online.
"Praf în ochi. Cu ce mă încălzește că pot să le închid?"
"Mai multe reclame decât conținut. Am ajuns să mă uit pe YouTube ca la tv. Nicio diferență"
"Azi urmăream showul meu preferat și în primele minute cred că au intrat peste zece reclame" - sunt doar câteva dintre multele comentarii pe forumuri și site-uri cu specific IT.
Până în prezent, YouTube nu a precizat dacă frecvența apariției reclamelor tradiționale va fi redusă în urma noilor implementări.
În România, abonamentul YouTube Premium costă în jur de 26 de lei pe lună. Acesta oferă beneficii precum vizionarea videoclipurilor fără reclame, posibilitatea de a descărca conținut pentru vizionare offline și acces la YouTube Music Premium.
Există și opțiuni de abonament de familie, care costă aproximativ 39 de lei pe lună și permite împărțirea abonamentului cu până la cinci membri din aceeași gospodărie. De asemenea, YouTube oferă și un abonament pentru studenți, la un preț redus, de aproximativ 15 lei pe lună, valabil pentru cei care își dovedesc statutul de student.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News