Raport ALARMANT. Cel puţin o treime dintre elevii lumii nu au putut accesa învățământul la distanţă

Cel puţin o treime dintre elevii lumii nu au putut accesa programele de învăţare la distanţă pe durata închiderii şcolilor, conform unui nou raport al UNICEF.

Cel puţin o treime dintre elevii lumii, 463 de milioane de copii la nivel mondial, nu au putut accesa programele de învăţare la distanţă după ce COVID-19 a perturbat activitatea şcolilor, potrivit unui nou raport al UNICEF publicat astăzi, într-un moment în care statele din lumea întreagă încearcă să pună la punct planuri pentru revenirea la şcoală a copiilor.

"În cazul a cel puţin 463 de milioane de copii ale căror şcoli s-au închis din cauza COVID-19, nu putem vorbi de învăţare la distanţă", a afirmat Henrietta Fore, Directorul executiv al UNICEF. "Numărul impresionant de copii a căror educaţie a fost întreruptă complet timp de luni de zile reprezintă o urgenţă educaţională globală. Aceasta poate avea repercusiuni ce s-ar putea resimţi decenii la rând la nivelul economiilor şi al societăţilor".

Afectați de închiderea școlilor 



La momentul de vârf al restricţiilor naţionale şi locale impuse populaţiei, aproape 1,5 miliarde de elevi au fost afectaţi de închiderea şcolilor. Raportul The Remote Learning Reachability (Adresabilitatea educaţiei la distanţă) prezintă limitele învăţării la distanţă şi expune inegalităţile profunde existente în ceea ce priveşte accesul.

Raportul recurge la o analiză reprezentativă la nivel global privind disponibilitatea la domiciliu a tehnologiilor şi a instrumentelor necesare învăţării la distanţă în rândul preşcolarilor şi al elevilor de ciclu primar, gimnazial şi de liceu, cu date din 100 de ţări.

Datele se referă la accesul la televizor, radio şi internet, precum şi la disponibilitatea curriculumului predat prin intermediul acestor platforme în perioada închiderii şcolilor.

Date îngrijorătoare privind accesul la educație 



Deşi cifrele prezentate în cadrul raportului descriu o imagine îngrijorătoare privind lipsa accesului la educaţia la distanţă pe durata închiderii şcolilor, UNICEF avertizează că situaţia este posibil să fie chiar mult mai gravă. Chiar şi atunci când copiii deţin acasă tehnologia şi instrumentele necesare, există riscul ca ei să nu poată învăţa la distanţă prin intermediul acelor platforme din cauza unor factori din mediul familial, cum ar fi presiunea de a se ocupa de treburi casnice, obligaţia de a munci, un mediu nefavorabil învăţării şi lipsa sprijinului pentru aplicarea curriculumului predat online sau prin intermediul televiziunii şi al radioului.

Raportul scoate la iveală diferenţe semnificative între regiuni. Elevii din Africa Subsahariană sunt cei mai afectaţi, jumătate dintre aceştia neavând acces la educaţia la distanţă.

Unde este cel mai mare risc 

Elevii din gospodăriile cele mai sărace şi cei din mediul rural se confruntă, pe departe, cu cel mai mare risc de a nu beneficia de educaţie pe durata închiderii şcolilor, potrivit raportului. La nivel global, 72% dintre elevii fără acces la educaţia la distanţă trăiesc în gospodăriile cele mai sărace din ţara lor. În ţările cu venituri medii superioare, elevii din gospodăriile cele mai sărace reprezintă o proporţie de până la 86% din totalul elevilor care nu pot accesa programele de învăţare la distanţă. La nivel mondial, trei sferturi dintre elevii fără acces trăiesc în mediul rural.

Raportul constată şi variabilitatea ratei de acces în funcţie de grupa de vârstă, elevii cei mai mici prezentând cea mai mare probabilitate de a nu beneficia de educaţie la distanţă în timpul celor mai importanţi ani ai lor din punctul de vedere al educaţiei şi al dezvoltării:

- În jur de 70% dintre elevii de vârstă preşcolară - 120 de milioane de copii - nu pot beneficia de procesul de educaţie, în mare parte din cauza provocărilor şi a limitelor educaţiei online în cazul copiilor mici, a lipsei programelor de învăţare la distanţă adresate acestei categorii şi a inexistenţei la domiciliu a dispozitivelor necesare învăţării la distanţă.

- Cel puţin 29% dintre elevii de şcoală primară - 217 milioane de elevi - nu pot beneficia de educaţie. Cel puţin 24% dintre elevii de ciclu gimnazial - 78 de milioane de elevi - nu au putut beneficia de educaţie.

- Cea mai mică probabilitate de a nu beneficia de educaţie la distanţă s-a înregistrat în rândul elevilor de liceu, o proporţie de cel puţin 18% - 48 de milioane de elevi - nedeţinând dispozitivele tehnologice necesare învăţării la distanţă.

Îndemn către guvernele lumii 



UNICEF îndeamnă guvernele să prioritizeze redeschiderea în siguranţă a şcolilor în momentul relaxării restricţiilor. În cazul în care nu este posibilă redeschiderea acestora, UNICEF îndeamnă guvernele să includă programe de educaţie compensatorie în planurile de continuitate şi redeschidere a şcolilor pentru recuperarea orelor pierdute. Politicile şi practicile privind deschiderea şcolilor trebuie să cuprindă creşterea accesului la educaţie, inclusiv la educaţia la distanţă, în special pentru categoriile marginalizate. Trebuie, de asemenea, ca sistemele de învăţământ să fie adaptate şi construite în aşa fel încât să facă faţă viitoarelor crize.

Cadrul pentru redeschiderea şcolilor al UNICEF, publicat împreună cu UNESCO, UNHCR, PAM şi Banca Mondială, oferă sfaturi practice autorităţilor naţionale şi locale. Ghidul abordează teme precum reformele de la nivelul politicilor, fondurile necesare, siguranţa operaţiunilor, educaţia compensatorie, bunăstarea şi protecţia, precum şi asistarea copiilor celor mai marginalizaţi.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel