Curtea de Conturi arată, în raportul pe 2011, adoptat în decembrie 2012, că a constatat prejudicii totale de 1.172.990 mii lei, ponderea cea mai mare (57,89%) vizând abateri legate de angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor bugetare. Prejudiciile identificate au reieșit în urma acţiunilor de control/audit făcute la un număr de 2.317 entităţi.
Potrivit raportului Curții de Conturi, ponderea cea mai mare (57,89%) este deţinută de abaterile de la prevederile legale care reglementează cele 4 etape ale efectuării cheltuielilor bugetare, respectiv angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata acestora, în concordanţă cu prevederile legii bugetare şi cu destinaţia stabilită, informează Mediafax.
Efectuarea unor cheltuieli neprevăzute de legislaţia în vigoare, efectuarea unor cheltuieli de personal neprevăzute de legislaţia în vigoare, acordarea nelegală a unor drepturi salariale, inclusiv a sporurilor, premiilor şi a altor drepturi, funcţionarilor publici, personalului contractual, persoanelor cu funcţii de conducere şi personalului care ocupă funcţii de demnitate publică, plăţi efectuate fără existenţa documentelor justificative, întocmite conform legii, care să ateste exactitatea şi realitatea sumelor decontate sunt printre cele mai frecvente cazuri de astfel de abateri.
Curtea de Conturi adaugă că alte cazuri se referă la efectuarea de cheltuieli cu bunuri şi servicii fără contraprestaţie (bunuri, lucrări, servicii nerecepţionate în cantitatea facturată şi plătită), precum şi plăţi peste normele, cotele sau baremurile legale, angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata unor cheltuieli care nu au legătura cu scopul, obiectivele şi funcţiile entităţii.
O pondere însemnată (17,76%) în astfel de abateri o au și cele referitoare la administrarea contractelor de achiziţie publică, estimate la 208.381 mii lei, se mai menționează în raportul Curții de Conturi. Aceste abateri se referă, în principal, la plata unor cheltuieli de capital pentru cantități de lucrări supradimensionate prin situațiile de lucrări admise la decontare; situații de lucrări acceptate la plată pentru bunuri nelivrate, sau servicii neprestate; plata unor lucrări de investiții, neexecutate și recepționate; plăți pentru produse, servicii sau lucrări pe bază de documente justificative care nu reflectă realitatea.
Potrivit anexelor prezentate în raport, Curtea de Conturi precizează că, în anul 2012, şi-a exercitat funcţia de verificare la un număr de 2.317 entităţi, cele mai multe fiind din București, în număr de 136.
Din numărul total de 2.317 entități verificate, 1.366 aparțin administraţiei publice locale, iar din acestea, 889 entităţi fac parte din categoria ordonatorilor principali de credite.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu