Raport în SUA: China folosește miliția maritimă pentru a revendica întreaga Mare a Chinei de Sud

Raport în SUA: China folosește miliția maritimă pentru a revendica întreaga Mare a Chinei de Sud / Foto cu caracter ilustrativ: Pixabay
Raport în SUA: China folosește miliția maritimă pentru a revendica întreaga Mare a Chinei de Sud / Foto cu caracter ilustrativ: Pixabay

Un nou raport arată că Beijingul finanțează sute de nave pe care le folosește pentru a-și susține revendicările în zone maritime aflate în litigiu.

Ar putea exista până la 300 de nave din miliția maritimă a Chinei care patrulează în orice moment insulele Spratly din Marea Chinei de Sud, în timp ce Beijingul continuă să își susțină revendicarea controversată asupra apelor aflate în litigiu, potrivit unei noi cercetări de la Centrul de Studii Strategice și Internaționale din Statele Unite ale Americii.

Compusă din nave de special construite și flota de pescuit comercial, miliția maritimă a Chinei a „explodat”, în tandem cu revendicarea din ce în ce mai asertivă asupra aproape a întregii mări, a spus CSIS în raportul care a fost publicat joi la Washington, DC.

De cealaltă parte, Vietnam, Filipine, Malaezia, Brunei și Taiwan revendică și ele părți din Marea Chinei de Sud, unde China a construit insule artificiale cu piste de aterizare, porturi protejate și alte infrastructuri militare.

Efectivele flotei au fost sporite în ultimele decenii

De când China a confiscat Insulele Paracel din Vietnam în anii 1970, miliția, susținută de subvenții guvernamentale, potrivit CSIS, a crescut în dimensiune și amploare și a devenit instrumentală în a ajuta Beijingul să-și afirme revendicările teritoriale și maritime.

„De-a lungul anilor 2000, miliția și-a mutat atenția către supravegherea și hărțuirea activității militare străine la care Beijingul a obiectat”, se arată în raportul CSIS, invocând cazuri suspecte de nave ale miliției care au atacat bărci străine, le-au deteriorat sonarele sau echipamentele de explorare, ori au tras cu tunuri cu apă în acestea.

Greg Poling, director al Programului Asia de Sud-Est și al Inițiativei pentru Transparența Maritimă din Asia la CSIS și unul dintre autorii raportului, a declarat că a existat un efort clar de profesionalizare și de dezvoltare a miliției de când președintele Xi Jinping a venit la putere.

Navele de pescuit ale miliției maritime „profesionale” (MMFV) operează din mai multe porturi din Hainan, o insulă de lângă coasta de sud a Chinei, în timp ce flota Spratlys (SBFV) conține ambarcațiuni de pescuit modernizate care operează în cinci porturi din provincia sudică Guangdong.

La începutul acestui an, aproximativ 200 de nave au fost implicate într-o lungă confruntare cu Filipine la reciful Whitsun, neocupat anterior din Spratlys. Joi, Filipine au acuzat Garda de Coastă a Chinei că i-a blocat navele de aprovizionare și că a folosit tunuri de apă împotriva lor (citește AICI).

Tensiunile au escaladat în 2019

În timp ce majoritatea activităților au evitat confruntările violente, tacticile miliției au escaladat în 2019, când o navă chineză s-a ciocnit și apoi a scufundat o barcă de pescuit filipineză din lemn ancorată la nord-est de Insulele Spratly. Echipajul a fost salvat de o barcă vietnameză din apropiere, potrivit presei filipineze.

Majoritatea navelor miliției din China nu pot fi legate direct de guvernul chinez prin informații disponibile public despre rețelele de proprietate, a spus CSIS, dar sunt ușor de identificat prin fotografii și videoclipuri, date din sistemele de identificare automată și alte informații, scrie AlJazeera.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel