Avizul obligatoriu de la RAR pentru autoturismele second-hand ar putea "curăţa" piaţa auto de maşini traficate sau cu probleme.
Maşinile la mâna a doua nu vor mai putea fi vândute în România fără un aviz de la RAR, arată un proiect de lege depus la Parlament care încă îşi aşteaptă promulgarea. În acest registru, autoritatea va colecta datele obținute în urma verificărilor ITP. Proprietarii de service-uri auto sunt de acum obligați să transmită către RAR informații despre numărul de kilometri indicați de odometrul mașinii și datele privind implicarea vehiculului într-un eveniment rutier. Agenții economici vor furniza și informații legate de reparațiile efectuate asupra mașinilor aduse în service-urile pe care le dețin, potrivit Promotor.
O astfel de decizie ar reduce considerabil numărul maşinilor cu probleme, avariate, cu kilometrajul dat înapoi sau chiar traficate, iar piaţa auto din România se va regla.
Titi Aur a confirmat la DC Conducem că propunerea legislativă mai sus menţionată, odată intrată în vigoare, va fi de bun augur:
"Da, ar fi o măsură bună, pentru că sunt foarte multe maşini traficate. Maşină traficată înseamnă, o dată, kilometrajul dat înapoi. Dacă s-ar face această urmărire a kilometrajului şi s-ar da acel certificat ai avea o garanţie în plus că nu a fost dat înapoi.
Mai vorbim despre acele maşini făcute din bucăţi. Adică se aduce de afară, de obicei, o maşină lovită grav în faţă şi o maşină, acelaşi model, lovită grav în spate iar din două maşini se face una. Asta înseamnă, de multe ori, reparaţii neconforme iar maşina nu mai e atât de sigură. O maşină care a fost cotată cu 4 sau 5 stele ca şi siguranţă în caz de impact (lateral, faţă, spate) nu mai are acelaşi grad de siguranţă pentru că nu se respectă procedurile tehnice ca sudura, asamblarea, iar piesele sunt, practic, improvizate şi când te uiti pe exterior... nu vezi.
A treia variantă: o maşină, după un accident, ar trebui să fie analizată de nişte specialişti care să spună dacă maşina intră la casare sau se poate repara. Dar, dacă se repară, să se facă în anumite condiţii dintr-o listă obligatorie, şi aici mă refer la cazul când un accident avariază partea de structură de rezistenţă" a explicat Titi Aur.
Se preconizează că ce toate datele vor fi introduse în registrul electronic al istoricului vehiculelor rutiere, Registrul Auto Român va elibera la cerere un certificat denumit RAR Auto-Pass cu toate informațiile despre mașina second hand oferită la vânzare. Acest certificat se va obține după plata unei sume și are o valabilitate de maxim 60 de zile de la eliberare. Documentul RAR Auto-Pass este valabil doar pentru o singură înmatriculare a unui autoturism la mâna a doua.
Emisiunea completă, aici:
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu