Jurnalistul Rareș Bogdan a acuzat, miercuri, la Realitatea TV, modul în care se face privatizarea CFR Marfă, susținând că Ministerul Transporturilor și Guvernul Ponta dă dovadă de "neseriozitate" și că acționează asemeni fostului premier Adrian Năstase în cazul RAFO.
"Cei de la Ministerul Transporturilor au fost atât de opaci cu participanţii de la licitaţie la fel ca şi cu mass media. Este dureros pentru România, arată neseriozitate, de la Ministerul Transporturilor şi de la Guvern. Atâta timp cât unui participant la licitaţie nu îi dai voie să intre să vadă să facă un audit, cei de la Pwc au dorit şi au cerut 30 de zile pentru a face un audit. Acum e liber Gruia Stoica şi GFR (Grup Feroviar Român) înfiinţată în urma căpuşării CFR Marfă şi a luării a 25% dintre clienţi va intra în posesia CFR Marfă şi va fi toată lumea fericită şi Ponta şi Hrebenciuc. Nimeni nu va verifica cum acest Gruia a ajuns să deţină 25% din piaţă. Nimeni nu a verificat ce s-a întâmplat în ultimii 5 ani, de ce această companie a acumulat datorii de milioane. Rămân întrebări, de ce au fost şterse datoriile după scoaterea la vânzare. Dacă se făcea înainte am fi ştiut că la această companie ar fi participat minim 10 actori mari. Înainte cu 10 zile de sfârşitul licitaţiei, datoriile au fost şterse, la fel cum Năstase a şters datoriile RAFO", a declarat Rareş Bogdan.
Strategia Guvernului pentru succesul privatizării CFR Marfă - ștergerea datoriilor companiei
Săptămâna trecută, Guvernul a aprobat schema de ștergere a datoriilor fiscale ale CFR Marfă. Executivul a precizat că această operaţiune, aprobată prin ordonanţă de urgenţă, urmăreşte "o echilibrare economico-financiară" a CFR Marfă în vederea creşterii atractivităţii la privatizare, iar caracterul de urgenţă al ordonanţei este generat de necesitatea de a îndeplini obiectivele asumate prin înţelegerile cu Fondul Monetar Internaţional.
În baza ordonanţei, CFR Marfă va prelua datoria în cuantum de 127,4 milioane lei pe care CFR SA o are de achitat către ANAF. Ca urmare a preluării datoriei, ANAF va descărca CFR SA de această plată, iar datoria CFR Marfă faţă de CFR SA va fi astfel stinsă parţial. În acelaşi timp, însă, toate datoriile principale şi penalităţile acumulate de CFR Marfă vor fi la rândul lor stinse, prin conversie în acţiuni.
Contestații la privatizarea CFR Marfă
Recent, în data de 14 iunie, cel mai mare operator feroviar privat din America de Nord, OmniTRAX, a depus o contestaţie la procesul de privatizare a CFR Marfă, solicitând, totodată, suspendarea acestuia până la rezolvarea contestaţiei.
Astăzi, însă, și asocierea româno-austriacă Transferoviar Grup-Donau Finanz GMBH & Co KG a anunţat că a decis să se retragă din procesul de privatizare a CFR Marfă şi îşi rezervă dreptul de a contesta procedura de privatizare la instituţiile abilitate.
Astfel, în cursa pentru privatizarea CFR Marfă a rămas doar firma Grup Feroviar Român, controlată de omul de afaceri Gruia Stoica.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News