Regiunea Moldova şi-a făcut speranţe degeaba. Autostrada dintre Gdansk şi Constanţa nu va trece pe acolo, aşa cum se specula iniţial. Proiectul, finanţat de SUA, nu va avea o rută dreaptă prin Europa, din Polonia până la Marea Neagră.
Moldova şi-a făcut din nou speranţe degeaba în ceea ce priveşte autostrăzile. Deşi iniţial se vorbea despre faptul că autostrada care va lega porturile Gdansk şi Constanţa va trece prin Ucraina şi apoi prin Moldova, de la nord-estul României până la Constanţa, în sud est, se pare că soluţia aleasă este complet diferită.
Astfel, pe teritoriul României autostrada ar putea fi construită în una din următoarele trei variante:
Varianta A: Episcopia Bihor - Cluj Napoca - Câmpia Turzii - Teiuş - Coşlariu - Sighişoara - Braşov - Predeal - Ploieşti - Bucureşti - Feteşti - Constanţa. Străbaterea acestei variante ar dura 11 ore, conform estimărilor.
Varianta B: Curtici - Arad - Deva - Simeria - Alba Iulia - Coşlariu - Sighişoara - Braşov - Predeal - Ploieşti - Bucureşti - Feteşti - Constanţa. Această variantă ar putea fi străbătută în 10 ore şi 40 de minute.
Varianta C: Curtici - Arad - Timişoara - Caransebeş - Orşova - Turnu Severin - Craiova - Roşiori - Bucureşti - Feteşti - Constanţa. Aceasta ar fi cea mai scurtă variantă, străbaterea ei durând 10 ore şi 15 minute.
Toate cele trei propuneri pot fi consultate în fişa de proiect, de la pagina 76.
Unul dintre motivele pentru care trecerea autostrăzii prin Ucraina nu a fost considerată viabilă este că Ucraina nu este membru NATO, dar nu face parte nici din Iniţiativa celor Trei Mări. De asemenea, proiectul se bazează în mare parte pe îmbunătăţirea infrastructurii existente, aşa că trecerea autostrăzii prin Moldova era destul de dificilă, având în vedere că acolo nu există un astfel de proiect de infrastructură aproape de finalizare.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu