Cel mai mare producător de vehicule electrice din China a avut, în premieră, venituri trimestriale mai mari decât rivalul Tesla din SUA.
Citește și articolul - Marca premium a Volkswagen, decizie radicală privind mașinile electrice
Este vorba despre BYD, care a reușit să învingă Tesla, dar un război dur al prețurilor pe piața sa internă i-a scăzut profitabilitatea, transmite Financial Times.
Veniturile BYD pentru trimestrul al treilea au urcat la 28,2 miliarde USD. A depășit vânzările de 25,2 miliarde USD raportate de rivalul Tesla săptămâna trecută.
Constructorul auto din Chia, în care e acționar și miliardarul american Warren Buffett, a vândut un număr record de 1,1 milioane de mașini în perioada de trei luni, fiind stimulat de o nouă rundă de subvenții guvernamentale date de China, pentru vehiculele electrice. În pofida acestui fapt, creșterea cu 24% a vânzărilor raportată miercuri a venit în detrimentul profitului brut ale BYD, care a scăzut de la 22,1% anul trecut la 21,9%.
BYD nu a dat direct reduceri, ci a oferit în ultimele luni modele cu echipamente avansate, însă la prețuri mai mici decât versiunile lor vechi. O astfel de strategie l-a ajutat să își consolideze poziția de lider de piață, în contextul unei concurențe acerbe privind prețurile, însă a dus la scăderea profitului net pe vehicul al grupului, au notat analiștii.
Citește și - Vânzările de mașini pe benzină, depășite de un anumit tip de autovehciule
Un război continuu al prețurilor pe cea mai mare piață auto din lume afectează marjele atât la mărcile din China, cât și pentru producătorii auto străini. Volkswagen a avertizat faptul că profitul operațional al întreprinderilor sale mixte din China ar putea ajunge la limita inferioară a previziunilor sale pentru anul 2024, la 1,6 miliarde de euro în loc de 2 miliarde de euro.
DIn cauza unui nivel ridicat de integrare verticală, printre care și controlul producției de baterii și cipuri de calculator, marja brută a BYD de 21,9% e încă cu mult peste cea a Tesla de 17%, precum și a rivalilor chinezi Zeekr de 14,2% și Xpeng de 6,4%.
Analiștii au spus faptul că expansiunea în străinătate va fi crucială pentru creșterea viitoare a BYD, în condițiile creșterii protecționismului occidental.
„Deși BYD își consolidează în prezent prezența pe piața din străinătate într-un ritm rapid, expansiunea sa globală se confruntă cu mai mulți factori de incertitudine, inclusiv complexitatea operațiunilor locale, schimbările de politică și riscurile geopolitice”, au transmis analiștii Goldman Sachs, într-o notă de cercetare din luna octombrie 2024.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu