Vânzările unui anumit tip de automobile au depășit pentru prima dată, în luna septembrie, automobilele pe benzină.
Este vorba despre vânzările de automobile hibride care au atins 32,8% din piața europeană în luna septembrie, depășind pentru prima dată mașinile pe benzină (29,8% din piață, -17,9%), conform cifrelor producătorilor publicate marți de asociația industriei auto europene (ACEA), conform Le Figaro.
Vânzările (+12,5%) acestor modele de mașină, care au un motor pe benzină și o mică baterie electrică ce nu trebuie încărcată la priză, sunt încă mult mai ieftine decât mașinile electrice. Vânzările au crescut, în special, în Franța și Spania.
Toyota, un pionier al tehnologiei hibride, este principalul beneficiar al acestei creșteri. De asemenea, vânzările de automobile diesel au continuat să scadă (-23,5%), reprezentând în prezent doar 10,4% din piață.
Vânzările de mașini electrice au crescut și ele în luna septembrie, după mai multe luni de declin. Acestea au reprezentat 17,3% din vânzările de mașini noi în Europa, respectiv +9,8% față de anul 2023, față de 14,8% în septembrie 2023, deși sunt încă departe de nivelurile așteptate. Vânzările au crescut, în special, în Germania, acolo unde înmatriculările s-au prăbușit de la eliminarea bonusurilor de cumpărare la sfârșitul lui 2023, însă și în Belgia, Italia și Spania.
Cu toate acestea, câteva luni slabe au încetinit această tranziție electrică, care este așteptată de industrie: vânzările de mașini electrice de la începutul anului 2024 sunt cu 5,8% mai mici decât în primele 9 luni din anul 2023. „Cifrele de astăzi arată că suntem încă departe de piața electrică înfloritoare de care Europa are nevoie”, a spus directorul general al ACEA, Sigrid de Vries, conform unui comunicat de presă.
„Ar trebui să asistăm la o creștere lunară constantă și substanțială, în special în acest moment crucial al dezvoltării acestei tehnologii. În schimb, cota de piață a automobilelor electrice de la începutul anului este cu aproape 1% mai mică decât anul trecut, în timp ce volumele sunt încă cu aproape 6% mai mici”, a zis Sigrid de Vries.
Mulți producători au avertizat în luna septembrie faptul că rezultatele lor anuale vor fi mai mici decât se așteptau din cauza unei piețe europene extrem de slabe, într-un context economic delicat și cu clienți reticenți în a trece la mașini electrice, care sunt încă destul de scumpe.
Mai mulți constructori riscă amenzi de câteva miliarde de euro dacă nu își scad emisiile medii de CO2 pe mașină până la sfârșitul lui 2024 și mai ales până în 2025. Numeroși producători din acest sector au cerut Comisiei Europene să revizuiască pe termen scurt obiectivele cu privire la emisiile de CO2, cu scopul de a putea continua să vândă mai mult timp automobile cu motoare cu combustie.
Piața europeană a rămas slabă și a înregsitrat o scădere de 6,1% față de anul 2023, în special din cauza piețelor germană, franceză și italiană. De la începutul anului 2024, înmatriculările au rămas stabile față de anul 2023 (+0,6%), la un nivel foarte scăzut în comparație cu anii de dinainte de Covid 19, la aproape 8 milioane de vehicule.
De asemenea, liderul de piață Volkswagen a rămas stabil în luna septembrie (+0,3%). Grupul Stellantis a raportat o scădere mare a vânzărilor (-27,1%, -5,9% de la începutul lui 2024). Grupul de cincisprezece mărci (Peugeot, Fiat etc.) a precizat într-un comunicat de presă că, în ciuda acestor „condiții dificile de piață, este rezistent și angajat în strategia sa pe termen lung”.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu