Răsturnare de situație: Trupul fiicei lui Mike Lynch nu ar fi fost găsit, după scufundarea superiahtului în Sicilia

Foto: Agerpres
Foto: Agerpres

A fost recuperat corpul magnatului Mike Lynch, dar nu și al fiicei sale, așa cum se credea inițial că ar fi fost găsite. 

Corpul magnatului britanic Mike Lynch a fost recuperat joi din epava iahtului familiei sale care s-a scufundat săptămâna aceasta în largul coastei Siciliei în timpul unei furtuni violente, a declarat un înalt oficial italian.

Fiica de 18 ani a lui Lynch, Hannah, este încă de negăsit, a declarat Massimo Mariani, oficial al Ministerului de Interne al Italiei, pentru Reuters, după ce a fost informat de serviciile de urgență.

Bayesian, un superiaht sub pavilion britanic, lung de 56 de metri, care transporta 22 de pasageri și membri ai echipajului, era ancorat în portul Porticello, lângă Palermo, când a dispărut sub valuri în câteva minute, după ce vremea rea a lovit luni dimineață.

Lynch, în vârstă de 59 de ani, era unul dintre cei mai cunoscuți antreprenori din domeniul tehnologiei din Regatul Unit și își invitase prietenii să i se alăture pe iaht pentru a sărbători achitarea sa în luna iunie într-un proces de fraudă din Statele Unite.

Foto: Agerpres

Se crede că șapte persoane au murit în dezastru, în timp ce 15 au supraviețuit, inclusiv soția lui Lynch, Angela Bacares, care este proprietara iahtului Bayesian.

Autoritățile italiene au confirmat că au recuperat miercuri corpurile lui Jonathan Bloomer, președinte neexecutiv al Morgan Stanley International, și Christopher Morvillo, de la firma de avocatură Clifford Chance, alături de soțiile lor, Judy Bloomer și Neda Morvillo.

Corpul bucătarului de la bord, cetățeanul canadian-antiguan Recaldo Thomas, a fost recuperat luni în apropierea epavei.

Mariani a declarat că este posibil ca trupul fiicei lui Mike să nu se fi aflat în barcă, ci să fi fost luat de ape.

Scafandrii se confruntă cu dificultăți

Purtătorul de cuvânt al pompierilor, Luca Cari, a declarat că, în cazul în care trupul ei se află încă în iaht, ar putea dura ceva timp să fie găsit, având în vedere dificultatea scafandrilor de a accesa toate zonele ambarcațiunii, care se află pe o parte la o adâncime de 50 de metri.

A fost deschisă o anchetă judiciară cu privire la dezastru, care a derutat experții navali, care spun că o barcă precum Bayesian, construită de producătorul italian de iahturi de lux Perini, ar fi trebuit să reziste furtunii.

Giovanni Costantino, directorul general al șantierului naval Italian Sea Group, care deține Perini, a declarat presei italiene că Bayesian era „una dintre cele mai sigure ambarcațiuni din lume” și a acuzat echipajul că nu a respectat procedurile corecte de siguranță.

Foto: Agerpres

Căpitanul, James Cutfield, și cei opt membri supraviețuitori ai echipajului nu au făcut niciun comentariu public cu privire la dezastru. Procurorul care conduce ancheta, Ambrogio Cartosio, a programat o conferință de presă pentru sâmbătă.

În ultimele trei zile salvatorii specializați au căutat în interiorul carenei iahtului scufundat, în condiții extrem de dificile din cauza adâncimii și a îngustimii locurilor pe care le cercetează scafandrii.

Pompierii au comparat eforturile cu cele care au fost întreprinse, la o scară mai mare, pentru Costa Concordia, un vas de croazieră de lux care s-a răsturnat în largul insulei italiene Giglio în ianuarie 2012, ucigând 32 de persoane.

După recuperarea ultimului cadavru, experții vor trebui să decidă dacă, sau cum, să salveze nava.

Nava a luat cantități mari de apă

Directorul general al Italian Sea Group a declarat că sistemul automat de urmărire al iahtului sugerează că au trecut 16 minute din momentul în care a început furtuna până la scufundare.

El a spus că este clar că nava a luat cantități mari de apă, adăugând că anchetatorii vor trebui să vadă ce uși sau trape ar fi putut fi lăsate deschise, concentrându-se în special pe o ușă principală situată pe partea stângă a iahtului.

„O barcă Perini a supraviețuit uraganului Katrina de categoria 5. Credeți că una nu ar putea supraviețui unei trombe de apă aici?”, a declarat el pentru ziarul Corriere della Sera, referindu-se la un tip de tornadă despre care se crede că ar fi lovit iahtul Bayesian.

Foto: Agerpres

În conformitate cu legislația maritimă, un căpitan are întreaga responsabilitate pentru navă și echipaj, precum și pentru siguranța tuturor celor aflați la bord.

Căpitanul navei Costa Concordia, Francesco Schettino, ispășește o pedeapsă de 16 ani de închisoare pentru rolul său în dezastrul din 2012, după ce a recunoscut că a navigat prea aproape de stâncile subacvatice, conform Reuters.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel